کانکس پرورش مرغ تخم گذار

کانکس پرورش مرغ تخم گذار

یکی از کسب و کارهایی که این روزها سود فراوانی می‌تواند ایجاد کند، پرورش مرغ و یا پرورش بلدرچین است. از آنجایی‌که پرورش مرغ عموما به دو دسته تقسیم می‌شود، به همین دلیل از انواع محل‌های کسب‌وکار پرورش مرغ می‌توان به مینی سالن مرغ گوشتی و سالن مرغ تخمگذار بومی اشاره کرد. با وجود ارزش و سود بالایی که این کسب و کار دارد، باید برای شروع این حرفه یا حتی گسترش آن، از راه‌هایی استفاده کرد که از نظر اقتصادی به‌صرفه باشد و انجام این فعالیت را توجیه نماید. به همین دلیل این روزها خرید سوله‌های ساختمانی به دلیل قیمت بالا و همچنین هزینه بالا در نگهداری آن‌ها، کمتر مورد توجه واقع می‌شوند و خرید کانکس پرورش مرغ تخم گذار یا کانکس پرورش مرغ گوشتی اولویت دارند.

با وجود گسترش استفاده از انواع کانکس برای مقاصد تجاری، اداری و مسکونی، هنوز افرادی وجود دارند که در تهیه این کانکس‌ها و استفاده از آن‌ها تردید دارند و تصور می‌کنند امکانات این کانکس‌ها به حد کافی مناسب نیست. چنانچه می‌خواهید کسب‌وکار خود را به‌عنوان پرورش مرغ تخمگذار،‌ مرغ گوشتی یا پرورش بلدرچین آغاز نمایید و ترجیح می‌دهید از راه‌های بهینه و به‌صرفه استفاده کنید، اما هنوز برای خرید کانکس مرغ تخمگذار تردید دارید، این مطلب از بنیان کانکس را تا انتها دنبال کنید تا بتوانید راحت‌تر تصمیم بگیرید.

کانکس پرورش مرغ تخمگذار چیست؟

کانکس پرورش مرغ نامی است که بر روی سالن‌ها یا مینی سالن‌هایی می‌گذارند که دارای دیواره و سقف هستند و به همین دلیل مکان‌هایی مناسب برای پرورش و نگهداری از طیوری همچون مرغ گوشتی، مرغ تخمگذار، بلدرچین و… محسوب می‌شوند.

کانکس پرورش مرغ تخم گذار

برای خرید کانکس مرغ تخمگذار یا کانکس پرورش بلدرچین، باید به این نکته توجه نمایید که فضای کافی، تجهیزات مناسب، طبقه‌بندی صحیح و همچنین تهویه هوای مناسب در سازماندهی بهتر سالن پرورش مرغ شما و همچنین حفظ بهداشت محیط و سلامت طیور اهمیت بسیاری دارد. به همین دلیل نیاز است کانکس مورد نظر خود را به گونه‌ای تهیه نمایید که ویژگی‌های مختلف و مهم یک سالن مرغ تخمگذار بومی در آن رعایت شده باشد.

برای نمونه، طبقه‌بندی در کانکس پرورش مرغ تخم گذار، باید به‌گونه‌ای باشد که نه‌تنها فضای کافی برای پرورش و نگهداری مرغ‌ها داشته باشد، بلکه فردی که وظیفه مراقبت و نظارت از آن‌ها را برعهده دارد، بتواند به راحتی از بین این طبقه‌بندی‌ها جابه‌جا شده و به تمام نقاط، دسترسی داشته باشد. همچنین تهویه مناسب در یک سالن پرورش مرغ، به شما کمک می‌کند، نسبت به سلامت مرغ‌ها و همچنین بهداشت محیط، اطمینان بیشتری داشته باشید.

مزایای استفاده از کانکس پرورش مرغ گوشتی یا تخمگذار

کانکس پرورش مرغ تخم گذار

استفاده از کانکس یا همان سازه‌های پیش ساخته، نسبت به ساختمان‌های معمول پرورش مرغ مزایای زیادی دارد که سبب شده است توجه افراد زیادی به سمت تهیه این سازه‌ها جلب شود. برخی از این مزایا شامل موارد زیر هستند:

  •       هزینه کمتر برای راه اندازی و گسترش کسب‌وکار
  •       هزینه کمتر در نگهداری سازه و امکان تعمیر یا تعویض ساده قطعات
  •       سرعت بیشتر در آماده سازی برای استفاده از کانکس‌ها
  •       امکان طراحی ایده‌آل و بهینه طبقه‌بندی و سایر فضاهای درون کانکس پرورش مرغ
  •       دارا بودن سیستم تهویه هوا، سیستم گرمایشی و همچنین سرمایشی در انواع کانکس‌های پیش ساخته پرورش مرغ
  •       امکان نصب و استفاده از این کانکس‌ها در مناطق متفاوت
  •       امکان جابجایی و یا فروش کانکس‌ها حتی پس از استقرار و استفاده

معایب استفاده از کانکس پرورش مرغ گوشتی یا تخمگذار

کانکس پرورش مرغ تخم گذار

با وجود مزایا بسیاری که این سازه‌های پیش‌ساخته، نسبت به ساختمان های پرورش مرغ دارند، اما معایب معدودی نیز می‌توان برای آن‌ها قائل شد که باید هنگام خرید کانکس مرغ تخمگذار یا گوشتی یا کانکس پرورش بلدرچین به آن دقت کنید. این معایب شامل موارد زیر است:

  •       عدم امکان استقرار کانکس در نواحی دارای شیب زیاد و یا محل‌هایی که بستر محکمی ندارند.
  •       محدودیت در تعداد طبقات در برخی از انواع کانکس

مشخصات فنی کانکس پرورش مرغ و بلدرچین

یک کانکس پرورش طیور، باید ویژگی‌هایی داشته باشد که تا حدامکان آن را برای نگهداری و پرورش طیور بدون محدودیت زمانی، ایده‌آل نماید. این ویژگی‌ها و مشخصات فنی، تا حدی می‌توانند متغیر و متنوع باشند که سبب ایجاد تفاوت در قیمت کانکس پرورش مرغ می‌شوند. با این وجود برخی از این ویژگی‌ها، اصولی و استاندارد هستند که نمی‌توان تغییرات زیادی در آن‌ها ایجاد نمود. در ادامه با این مشخصات فنی کانکس پرورش مرغ تخم گذار، گوشتی یا بلدرچین آشنا می‌شویم.

  •       در بسیاری از انواع کانکس پرورش مرغ گوشتی، مرغ تخمگذار یا بلدرچین سیستم سرمایش به شکل کولر یا کول پد و سیستم گرمایشی وجود دارد.
  •       بر حسب نیاز افراد ممکن است در یک کانکس پرورش بلدرچین یا مرغ، رطوبت ساز نیز تعبیه شده باشد که در کنار آن باید از رطوبت سنج استفاده نمود.
  •       انواع قفس مرغ تخمگذار و چهارچوب آن یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک کانکس پرورش مرغ تخم گذار است که برای دسترسی بهتر و کاربرد بیشتر آن، می‌توان این قفسه‌بندی‌ها را طراحی نمود.
  •       دستگاه اتوماسیون که برای کنترل اتوماتیک مینی سالن مرغ گوشتی یا تخمگذار استفاده می‌شود.
  •       سنسور گاز آمونیاک و همچنین سنسور گاز CO2 که در صورت نیاز می‌تواند به‌عنوان تجهیزات کانکس به‌کار رود.
  •       آبخوری اتومات نیازمند لوله کشی آب و وجود مخزن آب نیز است و همچنین دانخوری از تجهیزات لازم در این کانکس‌ها هستند.
  •       روشنایی کافی باید در یک کانکس پرورش مرغ تخمگذار ایجاد گردد.
  •       پنجره و خروجی‌های کافی برای هوا، برای کنترل هر چه بهتره تهویه هوا به صورت مکانیکی کمک می‌نماید.

در تولید کانکس پرورش مرغ تخمگذار، باید به ازای هر ۱۵ تا ۱۸ متر مربع از فضای کف سازه، یک متر مربع پنجره تعبیه شود. همچنین سقف‌های این سازه‌های پیش ساخته به شکل شیروانی هستند تا از ورود باران جلوگیری کرده و سایه کافی را تامین نمایند. می‌توان از انواع هواکش سقفی و دیواری برای تهویه هوا در این سازه‌های پیش ساخته استفاده نمود.  فوندانسیون و کف سالن باید محکم باشد تا برای شستشو و همچنین در حمل و نقل، مشکلی به وجود نیاید. یکی از مواد پرطرفدار برای تولید کف سالن پرورش مرغ سیمان است و همچنین از مواد مشابه دیگر نیز استفاده می‌شود. هنگام نصب کانکس باید به این نکته توجه نمایید که جهت نور و همچنین جابه‌جایی هوا در کانکس به گونه‌ای باشد که شرایط ایده‌آل برای نگهداری از مرغ‌ها یا بلدرچین‌ها ایجاد شود.

قیمت کانکس پرورش مرغ تخمگذار یا سایر طیور

کانکس پرورش مرغ تخم گذار

برای اطلاع از قیمت مینی سالن مرغ تخمگذار باید به موارد بسیاری توجه نمایید. برای نمونه متریالی که برای تولید کف، سقف و دیواره‌های این سالن استفاده می‌شود و همچنین تجهیزات مختلف موجود در این کانکس‌های پیش ساخته بر روی قیمت سالن یا قیمت مینی سالن مرغ تخمگذار تاثیر می‌گذارد. بسیاری از افراد برای آنکه خرید به صرفه‌تری داشته باشند، از انواع کانکس مرغ تخمگذار دست دوم استفاده می‌کنند؛ زیرا قیمت کانکس پرورش مرغ دست دوم نسبت به کانکس نو پایین‌تر است، با این‌وجود این سازه‌ها نیازمند تعمیرات بیشتری نیز هستند. چنانچه یک سازه از پیش ساخته شده و آماده تهیه نمایید، معمولاً قیمت آن به‌صرفه‌تر بوده در صورتی که بخواهید طراحی‌های خاص در آن انجام دهید و یا تجهیزات اضافی در آن قرار دهید، قیمت آن افزایش می‌یابد.

پاسخ به سوالات پرتکرار

قیمت کانکس پرورش مرغ تخم گذار چقدر است؟

برای تعیین قیمت کانکس پرورش مرغ، باید به این نکته توجه نمایید که ابعاد و مشخصات فنی و امکانات آن چگونه است؛ زیرا با افزایش ابعاد و یا امکانات درون کانکس، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد. همچنین قیمت مینی سالن مرغ تخمگذار دست دوم، نسبت به یک سازه نو، کمتر است؛ با این‌وجود ممکن است عمر مفید تجهیزات آن نیز کمتر باشد و در نتیجه هزینه‌ای که صرف تعمیرات آن می‌کنید، بیشتر شود.

نصب کانکس پرورش مرغ تخم گذار چگونه است؟

برای نصب کانکس پرورش مرغ، باید به این نکته توجه کنید که زمین باید بستر محکمی داشته باشد و فاقد شیب باشد تا نصب و استفاده به آسانی صورت گیرد. همچنین به یاد داشته باشید که قرارگیری این سازه‌ها، باید به گونه‌ای باشد که از نور کافی و جریان هوای مناسب برخوردار شوند تا بهداشت محیط و سلامتی طیور حفظ گردد.

برای خرید کانکس پرورش مرغ تخمگذار باید چه کار کنیم؟

برای خرید کانکس پرورش مرغ تخم گذار، باید به یک نمایندگی معتبر، همچون کانکس بنیان مراجعه نمایید تا نه‌تنها بتوانید از نمونه‌های آماده دیدن کنید؛ بلکه کارشناسان این نمایندگی برای طراحی یا خرید کانکسی که برای کسب‌وکار شما مناسب‌تر است، به شما مشاوره دهند تا بهترین و ایده‌آل‌ترین کانکس را تهیه نمایید.

کلام آخر بررسی کانکس پرورش مرغ تخم گذار

با‌وجود آن‌که خرید کانکس برای بسیاری از افراد، به دلیل عدم اطلاع کافی، دشوار به‌نظر می‌رسد؛ اما مزایای استفاده از یک سازه پیش‌ساخته و آماده که می‌تواند بر اساس نیاز شما طراحی شده و در اختیارتان قرار گیرد، آن را نسبت به یک ساختمان پرورش مرغ گوشتی یا تخم‌گذار ارجح می‌نماید. این سازه‌ها، به شما این امکان را می‌دهند تا با صرف هزینه کمتر و همچنین در زمان کوتاه‌تری، سازه‌ای که بهترین امکانات را دارد، در اختیار داشته باشید و در نتیجه کسب‌وکار خود را با هزینه‌ای کمتر آغاز و یا گسترش دهید. برای آن‌که بهترین کانکس پرورش مرغ تخم گذار را برای کسب‌وکار خود تهیه نمایید؛ می‌توانید از نمونه‌های موجود در سایت بنیان کانکس دیدن نمایید و یا برای سفارش یک کانکس با مشخصات خاص‌تر، با کارشناسان بنیان کانکس مشورت نمایید. بنیان کانکس، تولیدکننده و طراح انواع کانکس سوپرمارکت، کانکس کارگاهی و … است. برای مشاهده سایر محصولاتی که می‌تواند برای شما کاربردی باشد، بر روی بنیان کانکس کلیک نمایید

سایر کانکس‌ها

امتیاز شما به این صفحه

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۲ رای

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • جابر عبیات
    ژوئن 19, 2022 8:42 ق.ظ

    سلام..بابت اگاهسازیهاتون ممنونم..اما سئوالی که جوابشو ندادید اینه که…
    قیمت یک کانکس حدودا دوازده متری مرغ تخمگذتر تقریبا چقدراست.

    لطفا مبلغی تقریبی اعلام بفرمایید

    عبیات از اهواز

    پاسخ
    • سلام عرض ادب
      دوست عزیز قیمتها بروز هستند و امکان درج قیمت در سایت نداریم
      لطفا جهت اعلام قیمت با این شماره تماس بگیرید
      09911009893 درخدمتیم

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست