کانکس خدمات شهری

کانکس خدمات شهری
کانکس خدمات شهری - سرویس بهداشتی
کانکس خدمات شهری
کانکس خدمات شهری - تهیه غذا
کانکس خدمات شهری

در محیط‌های شهری، خدمات مختلفی از سوی ارگان‌های نظامی، بانک‌ها، شهرداری و… به مردم ارائه می‌شود. برای ارائه بخشی از این خدمات، معمولا از سازه‌های غیر دائمی مانند کانکس خدمات شهری استفاده می‌شود. طراحی این نوع کانکس، با توجه به نوع کاربرد آن، متفاوت است. در این مطلب از مقالات بنیان کانکس، به معرفی این نوع کانکس خواهیم پرداخت و علاوه‌بر این موضوع، مطالب مفیدی را نیز در رابطه با قیمت و امکانات کانکس خدمات شهری ارائه خواهیم کرد.

انواع کانکس خدمات شهری

کانکس خدمات شهری

تنوع کانکس‌های خدمات شهری، معمولا بسیار بیشتر از سایر مدل‌های کانکس است. این محصولات، برای ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات مختلف به شهروندان، ساخته و در سطح شهر نصب می‌شوند. مهمترین انواع این کانکس‌ها عبارتند از:

کانکس‌های خدمات شهری بانکی

برخی از بانک‌های خصوصی، اقدام به راه اندازی باجه‌های ارائه دهنده خدمات بانکی در سطح شهر که معمولا حداقل یک دستگاه خودپرداز نیز در آن وجود دارد، می‌کنند. این باجه‌ها، در کانکس‌های خدمات شهری دائر می‌شوند و محل قرارگیری آنها نیز، با در نظر گرفتن تمامی ملاحظات امنیتی، توسط تیم کارشناسی بانک تعیین می‌شود. در این نوع از کانکس‌های خدمات شهری، معمولا اقدامات حفاظتی لازم مانند نصب دوربین، دزدگیر و…، برای پیشگیری از حوادثی مانند سرقت در نظر گرفته می‌شود.

کانکس‌های خدمات شهری تجاری

کانکس خدمات شهری - تهیه غذا

یکی از کاربری کانکس‌های ارائه دهنده خدمات شهری، استفاده از آنها به منظور احداث باجه‌های مطبوعاتی، کانکس‌های فروشگاهی و مواردی از این قبیل است. این کانکس‌ها، معمولا از طراحی داخلی و بیرونی خاصی که با ماهیت فعالیت آنها هماهنگی دارد، برخوردارند. تمامی کانکس‌های ارائه کننده خدمات غذایی مانند کانکس‌های رستورانی بیرون بر، فست فود، کافی شاپ و… نیز، می‌توانند به عنوان زیر مجموعه کانکس‌های خدمات شهری در نظر گرفته شوند.

کانکس‌ پلیس

نیروهای انتظامی در سطح شهر، بخشی از خدمات خود را در محیط‌هایی خارج از کلانتری‌ها، به شهروندان ارائه می‌دهند. این خدمات، در قالب احداث کانکس‌های خدمات شهری پلیس انجام می‌شود. این کانکس‌ها، معمولا در اماکن پرتردد یا محیط‌هایی که نیاز به تامین امنیت بیشتری دارند (مانند بازارها)، نصب می‌شود. کانکس پلیس، شامل یک بخش اداری کوچک به همراه برخی از امکانات مورد نیاز برای رفاه پرسنل مانند گاز (برای تهیه چایی و…) یا مواردی از این قبیل هستند.

کانکس‌های خدمات شهری رفاهی

کانکس خدمات شهری - سرویس بهداشتی

این مدل از کانکس‌ها، برای ارائه خدمات شهری از سوی شهرداری‌ها، در اماکن مختلف در سطح شهر احداث می‌شوند. نمازخانه، سرویس بهداشتی، ایستگاه دوچرخه و… از جمله امکاناتی است که می‌تواند در این دسته از کانکس‌ها قرار گیرد. ابعاد این مدل، با توجه به نوع خدماتی که ارائه می‌دهند متغیر است.

کانکس‌های خدمات شهری فرهنگی

در اماکن دیدنی، از نوعی از کانکس‌ها استفاده می‌شود که از لحاظ طراحی ظاهری، زیبا هستند و ابعاد کوچکتری نیز در مقایسه با سایر مدل‌های کانکس خدمات شهری دارند. این نوع، معمولا برای استقرار راهنمای گردشگری در محیط‌های توریستی یا فروش بلیط‌های ورودی به این اماکن قرار می‌گیرد.

کانکس‌‌های ارائه دهنده خدمات درمانی

احداث این نوع از کانکس خدمات شهری، معمولا چندان مرسوم نیست اما در برخی از شهرها، در قالب ایستگاه‌های سلامت و با حمایت ارگان‌های مختلف بهداشتی پزشکی، امکان استقرار کادر درمان در این کانکس‌ها و ارائه خدمات بهداشتی درمانی به عموم مردم وجود دارد. از این نوع کانکس، در مواردی مانند بروز بلایای طبیعی مانند زلزله نیز، استفاده می‌شود. در فضای داخلی این کانکس، امکان تعبیه وسایل و تجهیزات درمان سرپایی وجود دارد اما برای ارائه خدمات پیشرفته پزشکی، این کانکس‌ها فاقد امکانات و شرایط محیطی مورد نیاز هستند.

کانکس‌های خدمات شهری بازیافت

به احتمال زیاد، در سطح شهر خود با ایستگاه‌های ثابت بازیافت روبرو شده‌اید. این ایستگاه‌ها، در واقع، کانکس‌هایی هستند که برای دریافت ضایعات بازیافتی و نگهداری آنها تا زمان رسیدن به حد نصاب مورد نیاز برای تخلیه، مناسب سازی شده‌اند. کانکس‌های بازیافت، صرفا توسط شهرداری‌ها سفارش داده شده و در سطح شهر، نصب می‌شوند.

کانکس‌های ایستگاه اتوبوس

یکی از کاربری کانکس‌های خدمات شهری، استفاده از آنها در راه اندازی ایستگاه‌های اتوبوس است. این کانکس‌ها، معمولا ابعاد قابل توجهی دارند و فضای کافی برای انتظار افراد، در آنها تعبیه شده است. همچنین، در بخشی از این کانکس‌ها، باجه بلیط فروشی و تعدادی صندلی نیز وجود دارد. بدنه این مدل، ترکیبی از شیشه و ورق گالوانیزه است و امکان مشاهده محیط اطراف در این کانکس‌ها، به راحتی وجود دارد.

امکانات کانکس خدمات شهری

کانکس خدمات شهری

کانکس‌های خدمات شهری، با توجه به نوع و همچنین هدف از بکارگیری آنها، دارای امکانات متعددی هستند که برخی از آنها عبارتند از:

  •        کانکس سرویس بهداشتی (در کانکس‌های رفاهی)
  •       دوربین مدار بسته و تجهیزات حفاظتی (در مدل‌های تجاری، پلیس و بانکی)
  •       صندلی (در کانکس‌های ایستگاه اتوبوس)
  •       تزئینات بیرونی و داخلی (در مدل‌های تجاری)
  •       تجهیزات مورد نیاز برای طبخ غذا، نوشیدنی و… (در کانکس‌های فروشگاهی)

 

قیمت کانکس خدمات شهری

کانکس‌های خدمات شهری، تنوع بالایی دارند و قیمت فروش هر یک از آنها، با توجه به موارد متعددی مانند ابعاد کانکس، نوع طراحی، نوع کاربری، امکانات اضافه شده به کانکس، جنس بدنه، تزئینات بیرونی و مواردی از این قبیل تعیین می‌شود. علاوه بر این، برندهای مختلف تولید کننده این نوع از کانکس‌ها نیز، بر اساس سیاست‌های قیمت گذاری خود، ممکن است طیف متنوعی از قیمت را برای این محصول ارائه کنند.

سخن پایانی

انواع کانکس‌های خدمات شهری، با هدف بکارگیری در نقاط مختلف محیط‌های شهری و برای ارائه خدمات مختلف از سوی نیروی انتظامی، شهرداری، بانک‌ها، افراد و شرکت‌های خصوصی و مواردی از این قبلی، مورد استفاده قرار می‌گیرند. تنوع مدل‌های این کانکس‌ها، با توجه به نوع کاربری آنها متفاوت است و شامل مدل‌های کانکس بانکی، پلیس، ایستگاه اتوبوس، سرویس بهداشتی، کانکس‌های رفاهی، فرهنگی و… است که بر اساس نوع کاربری، امکانات مختلفی شامل دوربین و تجهیزات حفاظتی، تجهیزات بهداشتی، سینک، گاز، سرویس بهداشتی و… نیز، می‌تواند به هر یک از مدل‌های این مدل از کانکس اضافه شود. قیمت این محصولات، بر اساس موارد مختلفی مانند ابعاد، نوع طراحی، جنس بدنه، امکانات اضافه شده به کانکس و مواردی از این قبیل، تعین می‌شود. برای بازدید مدل‌های مختلف کانکس شهری می‌توانید با کلیک بر روی عبارت بنیان کانکس، از محصولات گروه تولیدی بنیان کانکس دیدن فرمایید. همچنین در صورت نیاز برای دریافت راهنمایی بیشتر در رابطه با خرید این محصول یا هر یک از تولیدات ما، می‌توانید از طریق تماس با شماره تلفن‌های درج شده در صفحه تماس با ما، با کارشناسان بنیان کانکس تماس حاصل فرمایید. 

سوالات متداول

آیا نصب و راه اندازی کانکس‌های خدمات شهری، نیاز به مجوز دارد؟

هر یک از مدل‌های کانکس‌های خدمات شهری، ارائه دهنده خدمات سازمان، شرکت یا افراد خاصی هستند و صرفا بخشی از این کانکس‌ها توسط شهرداری نصب می‌شود؛ اما از آنجایی که تمامی این محصولات، در محیط‌های عمومی و در بخشی از فضای شهر احداث خواهند شد، برای راه اندازی، نیاز به کسب مجوزهای لازم از سوی شهرداری کل یا شهرداری منطقه مربوطه دارند.

جنس کانکس خدمات شهری از چه ماده‌ای است؟

کانکس‌های خدمات شهری، معمولا از یک یا دو ورق گالوانیزه به همراه عایق‌هایی از جنس یونولیت یا پلی یورتان ساخته می‌شوند. فضای داخلی این کانکس‌ها، در برخی از مدل‌های خاص (مانند کانکس‌های تولید کننده و فروشنده مواد غذایی)، باید از مواد قابل شستشو مانند استیل یا PVC پوشانده شود. همچنین بخش کف این کانکس‌ها نیز، معمولا از یک ورق چوب نئوپان تشکیل شده است.

امتیاز شما به این صفحه

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست