کانکس کمپ پیش ساخته

کانکس کمپ پیش ساخته

در سال‌های اخیر با پیشرفت‌های حاصل شده در صنعت ساخت و ساز ، روش‌های جدیدی برای ساخت سازه‌های پیش ساخته کشف شده است. این روش‌های نوین سبب شده تا تولید سازه پیش ساخته، با سرعت بیشتری نسبت به روش‌های قدیمی و سنتی صورت گیرد. یکی از انواع این سازه‌ها که در اندازه‌ها و ابعاد بزرگی طراحی می‌شود، کمپ پیش ساخته است.

کمپ پیش ساخته به دلیل ویژگی‌های خاص و متمایز کننده خود و سرعت بالای ساخت آن، در سالیان اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. در این مطلب از مقالات بنیان کانکس کمپ پیش ساخته، روش‌ِ ساخت و کاربردهای آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

کمپ پیش ساخته چیست؟

کانکس کمپ پیش ساخته

کمپ پیش ساخته یا Prefabricated Camp نوعی از سازه‌های پیش ساخته و پرکاربرد موجود در بازار است. کمپ‌های پیش ساخته سازه‌هایی قابل توسعه بوده و متناسب با کاربری آن‌ها دارای بخش‌ها و واحدهای گوناگونی هستند. هر کدام از واحدهای این سازه‌های پیش ساخته را یک کانکس تشکیل می‌دهد. واحدهای پیش ساخته با قرار گرفتن در کنار یکدیگر، بخش یا Section های کمپ را تشکیل می‌دهند.

کمپ پیش ساخته چگونه طراحی و ساخته می‌شود؟

پیش از ساخت هر سازه‌ای لازم است تا نقشه آن توسط یک معمار طراحی شود. طراحی سازه کمپ پیش ساخته باید متناسب با کاربرد آن باشد. کمپ‌های پیش ساخته به طور معمول به صورت چند بخشی یا چند واحدی طراحی شده و برای هر بخش آن نیز واحدهایی طراحی می‌شود. پس از طراحی و ساخت واحدها و بخش‌های مختلف کمپ، این بخش‌ها به شکل مجزا به محل اجرای پروژه انتقال داده شده و سپس در کنار هم قرار می‌گیرند. از جمله بخش‌های سازنده یک کمپ می‌توان به گیت ورودی و خروجی، بخش مسکونی، سرویس بهداشتی و حمام، بخش حراست و نگهبانی و … اشاره نمود.

مهم‌ترین کاربرد‌های کمپ پیش ساخته

برای کمپ پیش ساخته به دلیل طراحی خاصی آن، کاربردهای زیادی را می‌توان متصور شد. به واسطه داشتن زیر واحدها و بخش‌های متنوع، کمپ‌های پیش ساخته قابلیت شخصی‌سازی برای کسب و کارها و کاربری‌ را دارند. از جمله کاربردهای این سازه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

۱. قابلیت استفاده به عنوان انبار

۲. احداث فروشگاه یا سوپرمارکت

۳. ساخت رستوران بین راهی

۴. احداث بیمارستان یا درمانگاه صحرایی

۵. کمپ‌‌های اضطراری بعد از وقوع حوادث

۶.  ایجاد سالن ورزشی

۷. سازه مسکونی یا سرایداری

۸. ساخت مدرسه برای مناطق دور افتاده

۹. ساختمان‌ها یا دفاتر اداری در محل اجرای پروژه‌ها

عوامل موثر بر قیمت کمپ پیش ساخته

کانکس کمپ پیش ساخته

عوامل متعددی از جمله تعداد بخش‌ها و واحدهای سازنده، قیمت متریال سازنده، مسافت ارسال سازه، امکانات و کاربرد سازه در تعیین قیمت تمام شده کمپ موثر هستند. شرکت بنیان کانکس، انواع کمپ پیش ساخته را به شکل شخصی‌سازی و با بهترین قیمت به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

استفاده از کمپ پیش ساخته چه مزایایی دارد؟

کانکس کمپ پیش ساخته

مزیت‌های زیاد کمپ پیش ساخته، منجر به محبوبیت روز افزون آن نسبت به سایر سازه‌های پیش ساخته شده است. از جمله مزایا استفاده از این کمپ‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

طراحی مدرن و سفارشی

طراحی کمپ‌های پیش ساخته با استفاده از متدهای جدید طراحی و متناسب با کاربرد آن صورت می‌گیرد. در واقع این سازه، قابلیت طراحی به شکل سفارشی‌سازی شده را داشته و متناسب با سلیقه خریدار آن طراحی می‌شوند.

تولید و نصب سریع در کمترین زمان

ساخت و تولید کمپ‌های پیش ساخته نسبت به ساخت سازه‌های معمولی در زمان کمتری صورت می‌گیرد. در واقع مصالح مورد نیاز برای ساخت کمپ نسبت به مصالحِ ساخت ویلا یا ساختمان راحت‌تر و سریع‌تر روی هم بسته می‌شوند. به دلیل تولید سریع، قیمت تمام شده کمپ نیز نسبت به ویلا و ساختمان بسیار کم‌تر است.

مقاوم در برابر بلایای طبیعی

مقاومت بالای مصالح بکار رفته در تولید و ساخت کمپ، باعث دوام بالای آن در هنگام وقوع حوادثی مانند زلزله و سیل شده است.

قابلیت حمل و نقل

ساختمان‌های معمولی قابلیت حمل و جابجایی به محیط دیگر را ندارند اما کمپ‌های پیش ساخته، به دلیل سهولت قرارگیری روی جرثقیل این قابلیت را دارند. همچنین ممکن است در قسمت زیرین کمپ، چرخ‌های جهت جابجایی آن تعبیه شده باشد.

متریال قابلیت بازیافت

معمولا استفاده مجدد و بازیافت مصالح ساختمان سازی غیرممکن است؛ اما جنس متریالی بکاررفته در تولید کمپ‌های پیش ساخته به گونه‌ای است که بازیافت آن را امکان پذیر کرده است.

عایق حرارت و صوت

نوع متریال سازنده کمپ‌های پیش ساخته، بهترین عایق حرارت و صوت را برای آن‌ها ایجاد نموده است.

نکته‌های برای احداث کمپ پیش ساخته

در کنار مزایای بیشمار کمپ‌های پیش ساخته، نکته‌های در ساخت و احداث آن وجود دارد:

۱. یکی از نکات مهم در احداث این کمپ‌ها، نیاز به سطح صاف جهت احداث آن است.  البته این مشکل را با خاکریزی یا گودبرداری مناسب می‌توان مرتفع نمود.

۲. دومین مشکل، لازمه پرداخت یکجا هزینه است؛ طبیعی است که به دلیل این‌که شما محصول نهایی را تحویل می‌گیرد، لازم باشد تا هزینه ساخت، حمل و نقل و نصب آن را پرداخت کنید.

۳. آخرین نکته در احداث کمپ‌های پیش ساخته، نیاز به نصب توسط فرد متخصص است؛ شرکت بنیان کانکس محصولات تولیدی خود را با دقت بالا نصب و تحویل مشتریان خود می‌دهد.

سخن پایانی و نکات تکمیلی

کانکس کمپ پیش ساخته

همانطور که در مطلب بالا نیز مطالعه کردید کمپ پیش ساخته، یکی از انواع پرطرفدار و پرکاربرد سازه‌های پیش ساخته است. این نوع از سازه‌ها به دلیل ویژگی‌های خاص و ممتاز ساخت آن، برای احداث محیط‌های مانند سرویس بهداشتی، انبار، بیمارستان صحرایی، رستوران و فروشگاه بین راهی و … کاربرد دارند. دانستن کاربردها و همچنین سبک طراحی کمپ پیش ساخته می‌تواند در فرایند خرید این محصول، به شما کمک شایانی نماید.

شرکت بنیان کانکس به عنوان مجری انواع کانکس و کمپ‌های پیش ساخته از سال ۱۳۸۵ فعالیت می‌نماید، انواع واحدها و بخش‌های کمپ‌‌ها و ساختمان‌های پیش ساخته را تولید و با بهترین کیفیت به مشتریان خود عرضه می‌کند. از طریق ‌وب‌سایت بنیان کانکس می‌توانید با محصولات تولید این شرکت و قیمت هرکدام آشنا شوید و کانکس و کمپ مدنظر خود را تهیه کنید. همچنین برای اطلاع بیشتر از روند خرید، حمل و اطلاع بیشتر از قیمت‌ها و شرایط فروش کانکس، می‌توانید با کارشناسان خبره ما در تماس باشید. از بابت مطالعه  این مطلب از مقالات بنیان کانکس، صمیمانه سپاسگزاریم.

امتیاز شما به این صفحه

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست