کانکس ایستگاه صلواتی

کانکس ایستگاه صلواتی
کانکس ایستگاه صلواتی
کانکس ایستگاه صلواتی
کانکس ایستگاه صلواتی
کانکس ایستگاه صلواتی

ایجاد ایستگاه صلواتی و توزیع نذری در ایام سوگواری مانند محرم و صفر و یا اعیادی مانند شعبان، یکی از سنت‌های رایج بین بسیاری از مردم کشورهای اسلامی از جمله ایران است. جایگاه توزیع نذری باید مناسب باشد تا این کار با نظم هر چه بهتر صورت گیرد. برای ایجاد ایستگاه صلواتی از روش‌های مختلفی ممکن است استفاده شود. یکی از بهترین سازه‌هایی که می‌توان به این منظور استفاده نمود، کانکس ایستگاه صلواتی است. اگر قصد آشنایی با این نوع کانکس را دارید با ما همراه شوید؛ در این مطلب از بنیان کانکس این نوع سازه‌ پیش ساخته را به طور کامل با هم بررسی می‌کنیم.

کانکس ایستگاه صلواتی چیست؟

کانکس ایستگاه صلواتی

کانکس صلواتی در واقع یکی از انواع سازه‌های پیش ساخته است که به منظور پذیرایی از رهگذران، عزاداران و توزیع نذری در ایام سوگواری یا اعیاد مذهبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع از کانکس به این دلیل که بیشتر در روزها و ایام خاصی از سال مورد استفاده قرار می‌گیرند به آن کانکس مذهبی نیز می‌گویند.

انواع کانکس ایستگاه صلواتی کدام‌اند؟

به طور کلی کانکس‌های ایستگاه صلواتی برحسب کاربردشان می‌‌توانند انواع مختلفی داشته باشند:

۱. کانکس حرم‌ها و اماکن زیارتی

در بسیاری از مراقد و اماکن زیارتی مانند حرم مطهر امام رضا (ع)، کانکس‌های مذهبی به عنوان مرکز توزیع نذری یا دریافت نذورات استفاده می‌شوند.

۲. کانکس موکب اربعین

یکی از موارد پرکاربرد کانکس، استفاده از آن به عنوان ایستگاه‌های صلواتی جهت تغذیه و استراحتِ زائرین، افراد پیاده و کاروان‌های عبورکننده از مسیر پیاده‌روی اربعین هست. همچنین از این کانکس‌ها در محل مرز ایران و عراق به عنوان محل بدرقه و استقبال از زائرین نیز استفاده می‌شود.

۳. کانکس ایستگاه صلواتی در اعیاد و مراسمات مذهبی

بیشترین کاربرد کانکس‌های مذهبی و صلواتی، استفاده و استقرار موقتی آن‌ها در سطح شهر جهت پذیرایی از عزادارن و یا عابرین در خیابان‌ها با چای، شیرینی و … استفاده می‌شود.

۴. کانکس استراحتگاه و نمازخانه

یکی دیگر از کاربردهای کانکس‌های صلواتی، استفاده از آن به عنوان محل استراحت و نمازخانه در مسیر پیاده‌روی اربعین، مسیرهای عزاداری تاسوعا و عاشورا و در اماکن مذهبی رایج است.

۵. استفاده به عنوان کانکس انباری

از آنجایی که فقط در ایام خاصی از سال از کانکس‌های ایستگاه صلواتی استفاده می‌شود، در سایر ایام سال معمولا می‌توان به عنوان کانکس انباری جهت نگهداری وسایل هیئت و مراسمات استفاده نمود.

مهم ترین ویژگی‌های کانکس ایستگاه صلواتی

کانکس ایستگاه صلواتی

آن چه که باعث افزایش توجهات و استفاده بیشتر از کانکس‌های صلواتی شده است، ویژگی‌هایی آن است. در ادامه با برخی از ویژگی‌های بارز این نوع کانکس آشنا می‌شویم:

۱. سبک و قابل حمل؛ کانکس‌های ایستگاه صلواتی معمولا با استفاده از متریال سبک ساخته می‌شوند تا به راحتی و با دردسر کم جابجا شوند. برای حمل این نوع کانکس از جرثقیل و تریلی‌های مخصوص باید استفاده نمود.

۲. امکان استقرار موقت؛ یکی از مزیت‌های کانکس‌هاس صلواتی، امکان استفاده و استقرار موقتی در محل مدنظر است.

۳. استحکام و دوام بالا؛ در کنار سبکی و قابلیت جابجایی، استفاده از متریال مرغوب و مقاوم باعث دوام بالا و استحکام آن در برابر شرایط محیطی و تغییرات آب و هوایی شده است.

۴. متریال قابل بازیافت؛ چوب، فلزات و سایر متریال به کار رفته در ساخت ایستگاه صلواتی به طور کلی قابلیت بازیافت و استفاده مجدد دارند. از این رو در صورتی هر دلیلی عمر این نوع کانکس‌ها به پایان برسد، می‌توان از متریال سازنده آن‌ها برای مصارف دیگری نیز استفاده نمود.

۵. قابلیت ساخت در اندازه سفارش؛ کانکس‌های ساخته شده توسط بنیان کانکس مطابق با طرح، اندازه و ویژگی‌های مورد نظر فرد سفارش دهنده تولید و به دست مشتری می‌رسد.

۶. قابل تغییر و منعطف؛ یکی از مزایای کانکس ایستگاه صلواتی، امکان افزودن واحدهای جدید و متناسب با نیاز به آن است. این ویژگی باعث می‌شود تا بتوان اتاقک یا سرویس بهداشتی را بتوان بعدا به آن اضافه نمود. البته به طور معمول کانکس سرویس بهداشتی به شکل جدا و مجزا ساخته و استفاده می‌شود.

۷. صرفه اقتصادی در مقایسه با سایر گزینه‌ها مانند استفاده از داربست

۸. امکان اجاره کانکس‌های صلواتی؛ به دلیل استفاده از این نوع کانکس در ایام خاص سال، می‌توان به جای خرید این محصول، آن‌ها را اجاره نمود.

عوامل موثر بر قیمت کانکس ایستگاه صلواتی

کانکس ایستگاه صلواتی

قیمت هر محصولی مانند کانکس، تحت تاثیر عوامل و شرایط مختلفی است که برخی از این عوامل به شرح زیر هستند:

۱. قیمت روز متریال

نوسانات موجود در بازار، تورم، قیمت جهانی فلزی به شکل روزانه تغییر کرده و باعث تغییرات و نوسانات قیمت تولید این سازه‌های پیش ساخته می‌شود.

۲.  متراژ سازه

یکی دیگر از عوامل مهم و موثر بر قیمت تمام شده سازه، میزان متراژ سازه ساخته شده است. به این ترتیب هرچه متراژ سازه بزرگتر باشد، میزان متریال به کار رفته و کار انجام شده برای ساخت آن افزایش یافته و در نتیجه قیمت آن افزایش خواهد یافت.

مراحل سفارش کانکس ایستگاه صلواتی

۱. تماس با کارشناسان بنیان کانکس

۲. ثبت سفارش و ارسال طرح مدنظر

۳. مشورت با کارشناسان و تایید طرح نهایی

۴. دعوت به کارخانه بنیان کانکس و مشاهده نمونه کانکس‌ها

۵. ساخت کانکس مطابق با سفارش مشتری

۶. ارسال کانکس برای مشتری

توضیحات تکمیلی در مورد کانکس ایستگاه صلواتی

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با تعریف، ویژگی‌ها و مزایای استفاده از کانکس‌ ایستگاه صلواتی آشنا کنیم. به طور کلی کانکس‌های صلواتی در ایام خاص سال به عنوان موکب، کانکس پذیرایی از زائران و عزاداران و کانکس محل استراحت و نمازخانه استفاده می‌شوند. اگر قصد تهیه و سفارش این نوع کانکس ها را دارید می‌توانید از طریق تماس با تیم بنیان کانکس سفارش خود را ثبت کنید. بنیان کانکس با استفاده از تجربه بالا در ساخت و اجرای موفق ساخت انواع کانکس، سازه پیش ساخته و سفارش مشتریان را در زمانی کم، با کیفیت بالا و قیمتی مناسب ساخته و به دست مشتریان خود را می‌رساند.

کانکس ایستگاه صلواتی

از شما بابت همراهی این مطلب از بنیان کانکس، صمیمانه سپاسگزاریم. اگر قصد دریافت مشاوره جهت سفارش و خرید و همچنین اطلاع از قیمت ساخت کانکس توسط تیم بنیان کانکس را دارید، با کارشناسان ما در تماس باشید. همچنین اگر می‌خواهید با انواع دیگر کانکس‌های ما آشنا شوید، می‌توانید بخش مقالات بنیان کانکس را دنبال نمایید.

سوالات متداول

کانکس ایستگاه صلواتی در چه مراسماتی استفاده می‌شوند؟

۱. مراسم‌های مذهبی ۲. اعیاد مذهبی ۳. عزاداری‌های مذهبی ۴. استفاده به عنوان موکب در پیاده روی اربعین

آيا کانکس‌های ایستگاه صلواتی در هر متراژ و اندازه‌ای تولید می‌شوند؟

بله؛ انتخاب متراژ و اندازه کانکس کاملا بر عهده مشتری بوده و تیم بنیان کانکس، سازه را متناسب با سفارش مشتری تولید می‌کنند.

چه عواملی بر قیمت کانکس موثر هستند؟

۱. ابعاد کانکس ۲. قیمت روز متریال ۳. میزان متریال مصرف شده

امتیاز شما به این صفحه

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست