کانکس هلال احمر

کانکس هلال احمر
ویژگی های کانکس هلال احمر
امکانات کانکس هلال احمر
انواع کانکس هلال احمر
کانکس هلال احمر

سازمان هلال احمر با هدف امدادرسانی در موقعیت‌ها و شرایطی چون بلایای طبیعی، سیل، زلزله، آتش سوزی، طوفان، حوادث رانندگی و غیره در سراسر نقاط کشور اقدام به ارسال نیروهای خود می‌کند و کانکس هلال احمر نیز یکی‌از انواع کانکس‌های تولید شده در شرکت بنیان کانکس است که توسط جمعیت هلال احمر سفارش داده می‌شود و با هدف اسکان و اهدای کمک‌های اولیه به مصدومان و در دو حالت ثابت یا متحرک موجود است؛ اگر نیاز به خرید یا آشنایی بیشتر با ویژگی‌های این سازه را دارید کافی است تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا در کنار هم به بررسی ماهیت، کاربرد، مزایا، مشخصات و هزینه ساخت آن بپردازیم.

کانکس هلال احمر چیست؟

کانکس هلال احمر درواقع نوعی سازه پیش ساخته امدادی است که در دسته کانکس‌های خدماتی قرار گرفته و در سراسر کشور از جمله شهر، روستا، جاده، کوهستان، صحرا و … برای مدیریت بحران صوانح طبیعی چون سیل، زلزله، طوفان، جنگ و غیره با استفاده از نیروهای متخصص و مجهز خود به افراد آسیب دیده خدمات رسانی می‌کند.

کاربرد کانکس هلال احمر

کانکس هلال احمر با توجه به نوع کاربری که دارد در انواع مختلفی ساخته می‌شود تا به امداد رسانی در مکان‌های دورافتاده و جاده‌ها بپردازد و همچنین در جهت اسکان خانواده‌های زلزله زده و سیل زده استفاده می‌شود؛ از دیگر کاربردهای کانکس هلال احمر برای احداث آزمایشگاه، بیمارستان صحرایی و کلینیک بین راهی استفاده خواهد شد یا به‌صورت کلاس درس، آشپزخانه سیار، خوابگاه، کمپ درمانی و موارد دیگر در مناطق بحران زده برپا خواهد شد.

ویژگی‌های کانکس هلال احمر

ویژگی های کانکس هلال احمر

پس‌از آن‌که با ماهیت و کاربرد این سازه پیش ساخته آشنا شدیم وقت آن است که به بررسی مشخصات و ویژگی‌های کانکس هلال احمر بپردازیم.

جنس بدنه

جنس بدنه کانکس هلال احمر اغلب از نوع صفحات ساندویچ پنل است که این نوع متریال استفاده شده در بدنه اصلی سازه، عایق بسیار خوبی در برابر رطوبت و تغییرات آب و هوایی است و همین امر سبب می‌شود تا این کانکس در تمام شرایط جوی از مقاومت بالایی برخوردار باشد.

مشخصات فنی

در بخش مشخصات فنی می‌توان گفت که شاسی و اسکلت این سازه پیش ساخته از نوع پروفیل آهنی است.

ابعاد

طراحی کانکس هلال احمر در ابعاد مختلف قابل اجرا و هیچ محدودیتی در ساخت این سازه در اندازه‌های متفاوت و مدنظر شما وجود ندارد ازاین رو هیچ ابعاد خاصی در ساخت کانکس هلال احمر تعیین نمی‌شود و تنها نیاز سازمان و کاربرد این سازه است که اندازه آن را مشخص می‌کند.

رنگ بدنه

یکی‌از فاکتورهای موردتوجه این سازه رنگ آن است چراکه ترکیبات رنگی به‌کار رفته در کانکس هلال احمر کاملا متفاوت با دیگر انواع کانکس است و به‌عبارتی رنگ این سازه باید سفید با نوارهای قرمز و دارای آرم و علامت هلال احمر باشد و همین امر سبب می‌شود تا زمانی که این سازه در محل حوادث برای امداد، کادر پزشکی و ارائه خدمات احداث می‌شود قابل شناسایی باشد.

ثابت یا متحرک

یکی‌از مهم‌ترین ویژگی‌های کانکس هلال احمر ثابت یا متحرک بودن آن است که بنابر نیاز سازمان و کاربردی که قرار است این سازه داشته باشد می‌توان نوع چرخدار آن طراحی و ساخته شود تا در زمان موردنیاز و رخ داد حوادث بتوان آن را به‌راحتی جابه‌جا کرد و به محل جدیدی منتقل کرد.

درب و پنجره

درب و پنجره به‌کار رفته در کانکس هلال احمر از نوع دوجداره یو پی وی سی آلومینیومی است که برای امنیت بیشتر می‌توان به آن حفاظ اضافه کرد و از طرف دیگر درهای این سازه نیز از نوع آکاردئونی یا حتی ضد سرقت باشد.

امکانات کانکس هلال احمر

امکانات کانکس هلال احمر

کانکس هلال احمر به جهت کاربردی که دارد از انواع امکانات خدماتی برخوردار است از تأسیسات برق گرفته تا سیستم گرمایشی و سرمایشی و همچنین برای اسکان افراد آسیب دیده و استراحت کادر پزشکی می‌توان از تخت‌های تاشو استفاده کرد؛ دراین سازه پیش ساخته فضای برای سرویس بهداشتی و حمام نیز تعبیه شده است.

مزایای خرید کانکس هلال احمر

  • یکی‌از اصلی‌ترین مزایای کانکس هلال احمر احداث و نصب سریع آن است چراکه این سازه باتوجه به این‌که قرار است در حوادث طبیعی چون سیل، زلزله، آتش سوزی و غیره استفاده شود واجب است تا در ساعات اولیه پس‌از وقوع حادثه راه‌اندازی شود.
  • یکی‌از مزایای کانکس هلال احمر عمر مفید سازه، مقاومت بالا در برابر شرایط جوی نامناسب، عایق مناسب در برابر گرما و سرما و افزایش کمک و امدادرسانی به آسیب دیدگان است.
  • از دیگر مزایای این سازه پیش ساخته می‌توان به محلی مناسب برای اسکان افراد آسیب دیده، امنیت بالا و نصب ساده و سریع آن اشاره کرد.
  • همچنین کانکس هلال احمر از سیستم گرمایشی و سرمایشی عالی، تجهیزات کامل برقی و در صورت نیاز تخت‌های تاشو بیمارستانی برای بیماران برخوردار است.
  • یکی‌دیگر از مزایای خرید اکنکس هلال احمر قابلیت انتقال آن است چراکه با داشتن این قابلیت، امکان جابه‌جایی سریع آن بدون درنظر گرفتن مسافت و تنها به کمک خودروهای کشنده و در کمترین زمان ممکن وجود دارد.
  • متریال و موادی که در ساخت کانکس هلال احمر استفاده می‌شود از بهترین و مقاوم‌ترین نوع آن است که این سازه را در برابر حوادث غیرمترقبه و طبیعی چون سیل، زلزله، طوفان، آتش سوزی و غیره حفاظت می‌کند.

انواع کانکس هلال احمر

انواع کانکس هلال احمر

کانکس هلال احمر نیز همانند سازه‌های پیش ساخته دیگری که وجود دارد، با توجه به کاربرد و محلی که قرار است در آن احداث شود از انواع مختلفی برخوردار است که در ادامه به بررسی هرکدام خواهیم پرداخت.

کانکس هلال احمر ثابت

اگر قرار است که کانکس هلال احمر در محل موردنظر برای مدت طولانی یا حتی به‌صورت دائم احداث شود، نوع ثابت آن بسیار مناسب است که دراین‌صورت ازاین سازه پیش ساخته می‌توان برای احداث درمانگاه‌های کوچک یا پایگاه جمعیت هلال احمر استفاده کرد.

کانکس هلال احمر متحرک

اصلی‌ترین تفاوتی که نوع متحرک کانکس هلال احمر با نوع ثابت آن دارد، چرخدار بودن نوع دوم آن است و ازاین نوع در جهت ارسال سریع کمک‌های پزشکی در صحنه حادثه و اعزام گروه هلال احمر استفاده می‌شود.

قیمت کانکس هلال احمر

فاکتورهای متفاوتی وجود دارد که ممکن است در هزینه ساخت این سازه تاثیرگذار باشد که دراین بخش قرار است به بررسی این فاکتورهای حیاتی بپردازیم.

  1. ابعادکانکس

ابعاد و اندازه سازه رابطه مستقیمی با هزینه ساخت آن خواهد داشت در نتیجه با توجه به کاربرد و تجهیزاتی که در این سازه وجود دارد باید ابعاد آن را مشخص کرد.

  1. جنس بدنه

متریال و جنس بدنه‌ای دراین سازه به‌کار می‌رود در قیمت نهایی آن تاثیرگذار خواهد بود چراکه در ساخت کانکس هلال احمر واجب است که از بهترین مواد و عایق استفاده شود تا در برابر گرما، سرما و رطوبت محافظت شده و از مقاومت بالایی نیز برخوردار شود.

  1. متحرک بودن

ثابت یا چرخدار بودن کانکس هلال احمر ارتباط مستقیمی با هزینه نهایی خواهد داشت.

  1. تجهیزات به‌کار رفته

امکاناتی چون تاسیسات برقی، سیستم گرمایشی و سرمایشی، سرویس بهداشتی، مخزن آب و غیره در هزینه ساخت این سازه تاثیرگذار خواهد بود.

خرید کانکس هلال احمر

کانکس هلال احمر همانند بسیاری‌از سازه‌های پیش ساخته دیگر با انواع جنس بدنه، متریال، تجهیزات، ابعاد و متحرک یا ثابت قابل اجرا است که براساس نیاز و نظر مشتری و همچنین کاربرد این سازه مشخص می‌شود که البته اصلی‌ترین کاربرد آن امداد رسانی و ارائه خدمات پزشکی به افراد آسیب دیده در حوادث طبیعی است.

اگر قصد خرید و ساخت انواع کانکس هلال احمر را دارید، شرکت بنیان کانکس به‌عنوان یکی‌از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان انواع کانکس‌های کاربردی، ساخت این سازه را مطابق نیاز و سلیقه شما عزیزان برعهده می‌گیرد؛ پس کافی است با کارشناسان ما تماس گرفته و نسبت به نحوه ساخت و هزینه حدودی آن مشاوره دریافت کنید.

سوالات متداول

کانکس هلال احمر چیست؟

کانکس هلال احمر درواقع نوعی سازه پیش ساخته است که در دو نوع ثابت یا متحرک به ارائه خدمات و امدادرسانی به افراد آسیب دیده در محل حوادث طبیعی چون سیل، زلزله و غیره می‌پردازد.

کانکس هلال احمر چه ویژگی‌هایی دارد؟

کاربرد اصلی کانکس هلال احمر اسکان افراد آسیب دیده و کادر پزشکی است و درنتیجه ویژگی‌های کلیدی این سازه مقاومت در برابر شرایط جوی، رطوبت و حوادث طبیعی است و همچنین تجهیزات موردنیاز برای ارائه خدمات را دارد.

هزینه ساخت کانکس هلال احمر چقدر است؟

هزینه ساخت کانکس هلال احمر براساس ابعاد، جنس بدنه، متریال به‌کار رفته و تجهیزات مصرفی دراین سازه متغیر خواهد بود.

امتیاز شما به این صفحه

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست