کانکس عابر بانک (ATM)

کانکس عابر بانک
کانکس عابر بانک
کانکس ATM
کانکس عابر بانک
کانکس عابر بانک


با الکترونیکی شدن حساب‌های بانکی وجود دستگاه‌های ATM در سطح شهر خیلی ضروری شده است. در حال حاضر همه افراد پول خود را در کارت نگه می‌دارند و همه تراکنش‌ها با استفاده از کارت بانکی هوشمند و دستگاه ATM انجام می‌شود. این دستگاه‌ها اغلب در قسمت ورودی بانک‌ها هستند و شما می‌توانید کارهای خود را انجام دهید. اما این دستگاه‌ها پاسخ‌گوی نیاز کاربران نیستند به همین علت در برخی از مناطق که بانک وجود ندارد از کانکس‌های عابر استفاده می‌شود. دستگاه عابربانک در داخل کانکس قرار می‌گیرد و تمامی تراکنش‌های که شما نیاز دارید را انجام می‌دهد.

وجود این کانکس‌ها در مناطقی بسیار ضروری است اگر شما هم قصد خرید کانکس عابر بانک را دارید می‌توانید سفارش خود را ثبت کنید.

کمی بیشتر راجع به کانکس عابربانک بدانید

کانکس عابر بانک

کانکس عابربانک، فضایی است که دستگاه خودپرداز درون آن قرار می‌گیرد و از دستگاه در برابر بادوباران و آسیب‌های دیگر مراقبت می‌کند. به جز اپراتورهای مجاز بانک هیچ کسی اجازه ندارد به بخش تأسیسات کانکس وارد شود. یکی از محصولات باکیفیت و با دوامی که در بنیان کانکس طراحی و ساخته می‌شود، کانکس عابربانک است. تلاش ما این است که با رعایت کردن استانداردها، سازه باکیفیت و امنی را به شما ارائه دهیم.

کانکس‌های عابربانک یک شعبه الکترونیک و هوشمند هستند و معمولاً یک اپراتور به‌عنوان راهنما درون آن مشغول به کار است. این کانکس‌ها قابلیت ارائه خدمات از جمله انتقال وجه، پرداخت قبوض، برداشت وجه، تعویض رمز عبور و همچنین فعال‌کردن رمز دوم را دارا هستند. هر خدماتی که دستگاه‌های عابربانک به شما ارائه می‌دهند در این کانکس‌های عابربانک نیز انجام می‌شود.

مهم‌ترین نکته حائزاهمیت در این سازه‌ها، محل قرارگیری آن است. محل استقرار باید به‌گونه‌ای باشد که نگهبانی در آن نزدیکی باشد که از کانکس دزدی نشود. پنجره‌های این سازه معمولاً زیاد است. به‌گونه‌ای طراحی می‌شود که داخل آن قابل دیدن باشد. 

ابعاد سازه

ابعاد کانکس ATM می‌تواند متفاوت باشد و به عوامل مختلفی بستگی دارد. شما می‌توانید ۱ و یا ۴ دستگاه خودپرداز را درون این کانکس‌ها جای دهید. مانیتورهای بزرگ برای آن در نظر بگیرید و یا قسمتی را برای نشستن افراد در نظر بگیرید. امکانات و ابزارهای داخلی کانکس یا توجه به سلیقه و نظر شما در نظر گرفته می‌شود. سایر، اندازه و ارتفاع دستگاه خودپرداز متفاوت است و باتوجه‌به آنها سازه طراحی می‌شود.

نمای بیرونی و داخلی کانکس عابربانک

کانکس عابر بانک

برای نمای کانکس خودپرداز معمولاً از کامپوزیت استفاده می‌شود. طراحی کانکس، رنگ و لوگوی روی آن بر اساس شعبه اصلی بانک در نظر گرفته می‌شود. به طور مثال بانک شهر را در نظر بگیرید، در طراحی بیرونی این بانک معمولاً از رنگ‌های سفید و قرمز استفاده می‌شود و لوگوی بانک هم دیده می‌شود. همین طراحی برای کانکس عابربانک بانک شهر هم در نظر می‌گیرد. برخی از افراد بانک‌ها را ازروی رنگ اختصاصی آن می‌شناسند به همین دلیل در طراحی کانکس‌ها هم از همان ترکیب رنگ و طراحی استفاده می‌شود.

نورپردازی سازه

برای اینکه کانکس در شب دید خوبی داشته باشد، از نورپردازی‌های ویژه و خاصی در فضای داخلی و بیرونی کانکس استفاده می‌شود. این نورپردازی‌ها موجب درخشش و جلب‌توجه کانکس می‌شود و از فاصله دور می‌توانید آن را ببینید.

مزایای استفاده از کانکس خودپرداز

  • ارائه کلیه خدمات بانکی در اقصی‌نقاط کشور با استفاده از کانکس‌ها
  • تبلیغات برای بانک‌ها توسط طراحی سازه‌ها 
  • امکان سرویس‌دهی بانک‌ها در مکان‌های عمومی مانند رستوران، دانشگاه، نمایشگاه‌های بزرگ و یا شهربازی‌ها
  • جابه‌جایی و انتقال سازه در نمایشگاه‌ها و مارکت‌های فصلی

انواع کانکس خودپرداز

کانکس عابر بانک

به‌طورکلی این کانکس‌ها در سه نوع ساخته می‌شوند. دستگاه‌های خودپرداز بخش زیادی از تراکنش‌های روزمره را انجام می‌دهند به همین در دسترس‌بودن آنها خیلی اهمیت دارد. بانک‌ها برای دادن خدمات بیشتر به مردم، از انواع کانکس خودپرداز به‌عنوان شعبه بانک در سطح شهر استفاده می‌کنند.

  1. کوچک‌ترین نوع سازه‌های ATM، کانکس‌هایی هستند که برای قرارگیری ۱ عابربانک طراحی می‌شوند. از این سازه هم در محیط‌های داخلی ماند ساختمان و هم در خیابان‌ها می‌توانید استفاده کنید. از این نوع سازه معمولاً در ترمینال‌ها، مجتمع‌های بزرگ اداری و تجاری استفاده می‌شود.
  1. نوع دوم به‌گونه‌ای طراحی می‌شود که هم کاربر و هم دستگاه خودپرداز داخل سازه قرار می‌گیرند. این سازه‌ها معمولاً برای شعبه ۲۴ ساعته بانک، دستگاه‌های خودپرداز جلوی ساختمان‌های تجاری و اماکن عمومی مانند میدان‌ها اصلی شهر و یا دانشگاه‌ها استفاده می‌شوند.
  2. کانکس عابربانک سیار برای مواقعی طراحی می‌شوند که نیازهای دوره‌ای برای استفاده از آن وجود دارد. پس از اتمام آن دوره زمانی دیگر نیازی به دستگاه عابربانک نیست. این سازه‌ها محل استقرار مشخصی ندارند و بر اساس نیاز به محیط‌های مختلف منتقل می‌شوند. کانکس خودپرداز روی یک محور چرخ‌دار قرار داده می‌شود و شما می‌توانید با کمک یک مال‌بند و ماشین آن را جابه‌جا کنید. از کانکس عابربانک سیار معمولاً در نمایشگاه‌های فصلی، همایش‌ها و یا بازارهای فصلی استفاده می‌شود.

 مشخصات کانکس دستگاه ATM

کانکس ATM

امکانات و مشخصات این کانکس باید به‌گونه‌ای باشد، دستگاه خودپرداز اصلی کارهایش را بتواند به‌درستی انجام دهد. در تابش نور مستقیم آسیبی به دستگاه وارد نشود و یا سارقان نتوانند دزدی کنند. برای حفظ امنیت کانکس ATM ، می‌توانید تمهیدات ویژه‌ای را در نظر بگیرید. در قسمت‌های مختلفی از کانکس می‌توانید دوربین مداربسته نصب کنید. از درب‌های ضد سرقت برای درب ورودی استفاده شود و برای پنجره‌ها حفاظ نصب نشود.  

 شاسی این‌گونه کانکس پیش‌ساخته بر اساس انواع آن می‌توان تیرآهن و یا قوطی سنگین در نظر گرفته شود. در فضای داخلی کانکس خودپرداز از سیستم خنک‌کننده استفاده می‌شود تا دستگاه‌های خودپرداز را خنک نگه دارد. گرمای بیش از حد موجب خراب‌شدن این دستگاه عابربانک می‌شود.

 خرید کانکس عابر بانک

فرایند تولید کانکس عابربانک در مجموعه بنیان کانکس زمان کوتاهی طول می‌شود، اگر تصمیم به خرید کانکس عابربانک دارید می‌توانید با همکاران ما تماس بگیرید. در این صفحه هر آن چیزی را که شما برای تصمیم‌گیری نیاز دارید را آورده‌ایم. زمان تقریبی تحویل در همان جلسه اولیه به شما گفته می‌شود.

مراحل خرید کانکس عابربانک

  •       انتخاب سازه موردنظر و تماس با مشاوران بنیان کانکس
  •       ارسال امکانات و نیازهای اصلی کانکس مانند اندازه، تعداد و ابعاد سازه
  •       ارائه نامه درخواست رسمی از بانک متقاضی کانکس عابربانک
  •       طراحی سازه به‌صورت سه‌بعدی و ارائه به کارفرمایان
  •       پس از تأیید نهایی ساخت سازه شروع می‌شود.
  •       سازه آماده و به محل استقرار ارسال می‌شود.

 

قیمت کانکس خودپرداز

قیمت کانکس عابربانک را به دلایل متعددی نمی‌توانیم به شما بگوییم زیرا به عوامل متعددی وجود دارد. این سازه از پایه ساخته می‌شود و مصالح کانکس باتوجه‌به سفارش و طرح کانکس عابر بانک انتخاب می‌شود. هزینه هرکدام هر این مصالح متفاوت است. مجموع قیمت مصالح به‌کاررفته در کانکس قیمت نهایی را مشخص می‌کند. جهت اطلاع از قیمت کانکس عابر بانک شما باید مشخصات کانکس موردنظر را به کارشناسان ما بگویید تا قیمت تخمینی را به شما اعلام کنند. بنیان کانکس مرجع طراحی و تولید انواع کانکس مانند کانکس ATM، کانکس ویلایی، کانکس سرویس بهداشتی، کانکس نگهبانی و … است.

المان‌های قیمتی درکانکس خودپرداز:

  •       نوع سیم‌کشی و کابل‌های استفاده در ساخت سازه
  •       کیفیت و نوع رنگ‌های به‌کاررفته در نمای بیرونی و داخلی، به‌صورت مات است و یا شاین
  •       استفاده از رنگ‌های نانو برای کاهش کثیفی روی کانکس ATM
  •       درنظرگرفتن هرگونه آیتم اضافه در زمان تولید، فیبر نوری و یا آنتن‌های مورداستفاده
  •       گارانتی
  •       طراحی اختصاصی و شکیل بودن سازه
  •       ابعاد کانکس خودپرداز

سؤالات متداول از کانکس خودپرداز

در طول روز تماس‌های زیادی با مجموعه ما گرفته می‌شود و سؤالات زیادی پرسیده می‌شود. در انتها به برخی از این سؤالات پرتکرار پاسخ می‌دهیم. درصورتی‌که سؤالات شما بین آنها نبود با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

  1. هرکسی که بخواهد می‌تواند یک کانکس عابربانک بگیرد؟

بله هرکسی که شرایط لازم را داشته باشد می‌تواند کانکس عابربانک بگیرد و در محلی مناسب نصب کند. یک قرارداد بین بانک و شما ثبت می‌شود و به شما اجازه گرفتن خودپرداز داده می‌شود.

نداشتن سو پیشینه، پذیرش تعهدات بانکی، سوئیچ بانکی و تأییدیه محل نصب مدارکی هستند که شما جهت گرفتن دستگاه عابربانک نیاز دارید. این مدارک را مهیا کنید و نسبت به خرید کانکس ATM اقدام کنید.

  1. نصب کانکس عابربانک به چه مجوزهایی نیاز دارد؟

برای نصب کانکس عابربانک شما هم به مجوز بانک و هم شهرداری نیاز دارید. برای اینکه بتوانید سازه را برای همیشه در محلی مستقر کنید باید از سوی شهرداری نامه داشته باشید.

  1. کانکس عابربانک چه امکانات رفاهی دارد؟

در کانکس عابر بانک اگر قرار است پرسنل مشغول به کار باشند می‌توانید تمام امکانات رفاهی را برای آن‌ها در نظر بگیرید. این امکانات شامل محلی برای نشستن و سیستم گرمایشی و سرمایشی و دیگر امکانات رفاهی موردنیاز می‌شود.

  1. کانکس عابر بانک چقدر عمر می‌کند؟

اگر از سازه به‌خوبی مراقبت شود می‌تواند تا ۳۰ سال قابل‌استفاده باشد. مصالح و متریال به‌کاررفته در این کانکس به‌گونه‌ای است که در سرما و گرما از دستگاه‌های عابر بانک مراقبت می‌کند. این سازه عایق‌بندی می‌شود و از ورود آب باران به داخل سازه جلوگیری می‌کند.

  1. جابه‌جایی کانکس عابر بانک چگونه است؟

با استفاده از یک جرثقیل و تریلی می‌توانید سازه خود را جابه‌جا کنید. به یاد داشته باشید برای منتقل کردن سازه در شهر نیاز به مجوز طرح ترافیک دارید. درصورتی‌که سازه شما خیلی بزرگ باشد و روی تریلی جا نشود، به چندتکه کوچک‌تر تبدیل می‌شود و این‌گونه جابه‌جا می‌شود. 

 

امتیاز شما به این صفحه

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست