کانکس کافی شاپ

کانکس- کانکس فست فود- کانکس کافی شاپ- بنیان کانکس

گاهی ممکن است در محیط‌های مختلف اداری، دانشجویی و…، نیاز به برپایی کافی شاپ یا تریا باشد اما فضای کافی برای احداث ساختمانی برای این هدف وجود نداشته باشد یا اینکه، سرعت راه اندازی چنین امکاناتی، از اهمیت زیادی برخوردار باشد. در این حالت، معمولا از سازه‌های غیر دائمی و با حمل و نصب سریع و آسان استفاده می‌شود. کانکس کافی شاپ، یکی از این سازه‌ها است که در آن، تمامی امکانات مورد نیاز برای راه اندازی یک کافی شاپ، قابل نصب است. در این مطلب از بنیان کانکس، علاوه‌بر معرفی این نوع از کانکس، در رابطه با انواع کانکس کافی شاپ و همچنین قیمت این محصول نیز، مطالب مفیدی را ارائه خواهیم کرد.

انواع کانکس کافی شاپ

کانکس کافی شاپ، یک سازه غیر دائمی و با امکان جابجایی است. اما نوع سازه آن، می‌تواند به دو شیوه متفاوت طراحی شود که روند جابجایی این محصول را تغییر می‌دهد. انواع کانکس‌های کافی شاپ بر اساس نوع طراحی ظاهری عبارتند از:

کانکس‌های کافی شاپ ثابت

کانکس کافی شاپ ثابتدر این کانکس‌ها، سازه بدنه و کف به گونه‌ای طراحی می‌شود که امکان جابجایی آن از یک نقطه به نقطه دیگر، صرفا از طریق دمونتاژ و مونتاژ مجدد اجزای آن امکان پذیر باشد. این نوع کانکس، معمولا در پارک‌ها، دانشگاه‌ها، محیط‌های اداری یا سایر اماکنی که سازه مورد نظر در آنجا به مدت طولانی ماندگار خواهد بود، مورد استفاده قرار می‌گیرند. ابعاد این نوع از کانکس کافی شاپ، از کانکس‌های متحرک بیشتر است و معمولا علاوه بر بخش آماده سازی، از یک سالن پذیرایی کوچک نیز تشکیل شده است و به همین دلیل، ابعاد بیشتری دارد. ظاهر این کانکس‌ها، می‌تواند ساده یا همراه با تزئیناتی از جنس چوب یا مشابه آن باشد.

کانکس‌های کافی شاپ متحرک یا چرخ دار

بخش کفی بیرونی کانکس‌های متحرک، دارای چندین چرخ است که حمل و جابجایی این کانکس‌ها را به راحتی امکان پذیر می‌کند. ابعاد این مدل، از کانکس‌های ثابت کوچکتر است و علت آن نیز، مربوط به آسان تر کردن امکان جابجایی این مدل کانکس است. کانکس‌های متحرک، معمولا فقط دارای بخش آماده سازی هستند و امکان اضافه کردن فضای پذیرایی به دلیل اضافه کردن وزن کانکس، وجود ندارد.

امکانات انواع کانکس کافی شاپ

کانکس کافی شاپ

در داخل کانکس‌های کافی شاپ، امکانات متعددی بر اساس نیاز کاربر تعبیه می‌شوند. این امکانات شامل موارد زیر هستند:

  •         آماده سازی بخش داخلی کانکس برای شستشوی مداوم و حفظ بهداشت (این کار، معمولا توسط فلز استیل یا ماده PVC انجام می‌شود که به صورت یک ورق نازک در فضای داخلی کانکس و بر روی دیواره‌ها و سقف نصب می‌شود.)
  •         سینک ظرفشویی
  •         کابینت
  •         مخزن آب
  •         گاز و تجهیزات مخصوص آماده سازی سفارشات
  •         مخزن تخلیه آب
  •         پوشاندن کف کانکس با سرامیک یا هر پوشش قابل شستشوی دیگر
  •         فن تهویه یا هر محصول مناسب برای تهویه هوای فضای داخل کانکس
  •         سیم کشی داخلی کانکس به صورت سیم کشی همراه با داکت
  •         استفاده از نمای بیرونی مناسب (برای کانکس‌های ثابت که نیازمند اخذ مجوز از شهرداری هستند و باید با محیط شهری هماهنگی‌های لازم را از نظر اصول زیباسازی بناهای غیر دائمی، داشته باشند، رعایت این مورد ضروری است.)

مشخصات فنی کانکس کافی شاپ

به بخش مهم انواع کانکس کافی شاپ رسیدیم؛ کانکس‌های کافی شاپ، در دو مدل سیار و ثابت ساخته می‌شوند که هر یک از این دو مدل، طراحی منحصر به فردی دارند و ابعاد یا اندازه‌های هر یک از بخش‌های این محصولات نیز، می‌تواند متغیر در نظر گرفته شود و هیچ اندازه ثابتی برای طراحی این نوع از کانکس وجود ندارد. اما برخی از متریال‌های مورد استفاده در ساخت کانکس کافی شاپ، در اکثر مدل‌های آن به صورت مشترک استفاده می‌شود که عبارتند از:

  •       تیرآهن 14 تا 18 با روکش ضد زنگ (ابعاد تیرآهن با توجه به نوع و ابعاد کانکس، متغیر است.)
  •       پروفیل‌هایی آهنی با اندازه‌های 40×40 یا 40×80 (مورد استفاده در ساخت اسکلت کانکس)
  •       استیل ضد زنگ و PVC (برای پوشش داخل کانکس)
  •       سرامیک (مورد استفاده برای پوشش کف کانکس. علاوه بر این ماده، گاهی نیز از مواد دیگری مانند استیل و PVC برای پوشاندن کف کانکس استفاده می‌شود.)
  •       داکت و سیم کشی برق
  •       چراخ‌های تزئینی هالوژنی و SMD
  •       چوب یا ترمووود برای پوشش بخش بیرونی کانکس (معمولا در نوع ثابت، از این ماده استفاده می‌شود.)

قیمت کانکس کافی شاپ

انواع کانکس کافی شاپ

کانکس‌های کافی شاپ، با توجه به نیاز مشتری، به صورت سفارشی آماده سازی می‌شوند. از این رو، قیمت این محصولات متغیر است و به عوامل زیادی بستگی دارد که برخی از مهمترین عناوین آن عبارتند از:

  •       نوع کانکس (ثابت یا سیار)
  •       امکانات و تجهیزات داخل کانکس
  •       ابعاد و اندازه کانکس
  •       میزان استیل مصرفی برای پوشش داخل کانکس
  •       جنس ماده پوشش دهنده کف کانکس (سرامیک، استیل و…)
  •       نوع نمای بیرونی کانکس (چون، ترمووود و…)
  •       نوع طراحی فضای داخلی و بیرونی کانکس که در نوع ثابت این محصول، از تنوع زیادی بهره مند است و هر یک از طرح‌های ارائه شده، با توجه به نوع طرح و همچنین  نوع و میزان متریال مصرفی، قیمت‌های متفاوتی خواهند داشت.

سخن پایانی انواع کانکس کافی شاپ

در این مقاله، به بررسی کانکس کافی شاپ، به عنوان یکی از کانکس‌های پر استفاده در محیط‌های تفریحی، اداری، دانشجویی و… پرداختیم. این کانکس‌ها، با توجه به نوع کاربری و محیطی که در آن قرار می‌گیرند، می‌توانند در دو مدل ثابت و متحرک تولید شوند. مدل‌های ثابت، برای تمامی اماکنی که مدت ماندگاری کانکس در آنها، قابل توجه خواهد بود مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این نوع کانکس، از لحاظ ابعاد، بزرگتر از کانکس‌های سیار است و امکان ایجاد سالن پذیرایی نیز، در آن وجود دارد. حمل و جابجایی این نوع کانکس، باید صرفا توسط تیم متخصص انجام شود. در مقابل، در کانکس کافی شاپ سیار، امکان جابجایی کانکس به راحتی وجود دارد. در این مدل، به بخش کف کانکس، چندین چرخ مختلف متصل شده است و برای سهولت در جابجایی، ابعاد کانکس نیز، کوچکتر از مدل ثابت طراحی می‌شود. انواع کانکس‌های کافی شاپ، یکی از چندین محصولی است که در گروه تولید بنیان کانکس ارائه می‌شود و با کلیک بر روی عبارت بنیان کانکس، می‌توانید از مدل‌های مختلف این کانکس و همچنین سایر محصولات گروه تولیدی ما، دیدن فرمایید. همچنین در صورت نیاز برای دریافت راهنمایی بیشتر در رابطه با خرید این محصول، می‌توانید از طریق تماس با شماره تلفن‌های درج شده در صفحه تماس با ما، با کارشناسان بنیان کانکس تماس حاصل فرمایید. 

سوالات متداول راجع به انواع کانکس کافی شاپ

آیا ساخت کانکس کافی شاپ نیاز به مجوز دارد؟

در مدل‌های ثابت این نوع کانکس، به دلیل اشغال بخشی از فضای شهری، معمولا باید مجوزهای مورد نیاز از شهرداری منطقه مورد نظر برای احداث کانکس اخذ شود.

هزینه کانکس کافی شاپ چقدر است؟

قیمت کانکس‌های کافی شاپ، با توجه به نیاز مشتری و همچنین بر اساس ابعاد، امکانات و طراحی مورد نظر وی تعیین می‌شود. برای دریافت قیمت این نوع از کانکس، می‌توانید با کارشناسان ما در بنیان کانکس تماس بگیرید تا راهنمایی‌های مورد نیاز در این زمینه، به شما ارائه شود.

 آیا کانکس کافی شاپ ثابت، قابل جابجایی است؟

بله، اما به دلیل نوع طراحی خاص این مدل کانکس، دمونتاژ (جداسازی بخش‌های کانکس از یکدیگر) و مونتاژ مجدد آن در محل دلخواه، باید توسط افراد متخصص انجام شود تا آسیبی به سازه کانکس وارد نشود.

امتیاز شما به این صفحه

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۳ رای

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام، قیمت یک کانکس کافی شاپی با سایز حدودا ۲,۵ در ۴ متر و فقط با نمای کافی شاپ و کف قابل شستشو و بدون تجهیزات دیگه، قیمت چند تومان هست؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست