کانکس پرورش قارچ

کانکس پرورش قارچ
کانکس پرورش قارچ
کانکس پرورش قارچ
کانکس پرورش قارچ
کانکس پرورش قارچ

پرورش قارچ به سبب مزایایی غذایی و دارویی آن بین کشاورزان و باغداران کشورهای مختلف از جمله کشور ایران بسیار پرطرفدار است. از این رو تهیه زیرساخت با کیفیت که بتواند محیطی مناسب، مطلوب و با رطوبت مناسب را برای پرورش دهندگان قارچ حائز اهمیت است. یکی از سازه‌هایی که به سبب کیفیت ساخت و ایمنی بالای آن مورد توجه کشاورزان و تولید کنندگان قرار گرفته است، کانکس پرورش قارچ است.

ممکن است برای شما سوال‌هایی مانند؛ چرا استفاده از کانکس‌های پرورش قارچ مناسب است؟ قیمت کانکس‌های پرورش قارچ چگونه تعیین می‌شود؟ از چه راهی می‌توانیم این سازه‌ را سفارش دهیم؟ اگر می‌خواهید به پاسخِ پرسش‌های بالا برسید با ما همراه شوید. در این مطلب از بنیان کانکس همه آنچه باید درباره خرید این نوع سازه پیش ساخته بدانید را به شما خواهیم گفت.

کانکس پرورش قارچ چیست؟

کانکس پرورش قارچ

کانکس پرورش قارچ نوعی سازه پیش ساخته است که به عنوان محلی برای پرورش قارچ مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل حساسیت و تاثیر تغییرات آب و هوایی بر قارچ، کانکس‌ها به عنوان محافظی جهت جلوگیری از آسیب به بافت قارچ در نظر گرفته می‌شود.

روش ساخت کانکس پرورش قارچ

برای ساخت کانکس پرورش قارچ باید نکاتی در نظر گرفته شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

۱. عایق بندی کانکس

عایق بندی سقف و دیواره کانکس با استفاده از الیافی مانند پشم شیشه، پشم سنگ و همچنین استفاده از فوم پلی اورتان صورت می‌گیرد. عایق بندی مناسب کانکس سبب شده تا دمای درون کانکس، چندان تحت تاثیر تغییرات آب و هوایی قرار نگیرد.

۲. فضا و ابعاد کانکس

کانکس پرورش قارچ

به طور کلی ابعاد کانکس را میزان پروژه و همچنین محیط موجود برای نصب کانکس تعیین می‌کند. درواقع کانکس پرورش قارچ در ابعاد مختلفی تولید می‌شود و شما می‌توانید با توجه به نیاز خود و فضایی که در اختیار دارید سفارش دهید.

۳. زهکشی و اتصال به شبکه فاضلاب

یکی از نکات مهم در ساخت کانکس، اتصال آن به شبکه فاضلاب است. این کار به منظور جلوگیری از هدر رفت آب و صرفه جویی صورت می‌گیرد.

۴. قفسه بندی کانکس

قفسه بندی کانکس باید با استفاده از فلزات ضد زنگی مانند آلومینیوم صورت گیرد تا در صورت مواجهه مداوم با آب و رطوبت دچار زنگ زدگی و خوردگی نشود.

مهم ترین ویژگی‌های کانکس پرورش قارچ چه مواردی هستند؟

کانکس پرورش قارچ

کانکس‌ها به واسطه ویژگی‌های خاصشان برای صنایعی مانند پرورش قارچ قابل استفاده هستند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

۱. قابلیت جابجایی

قابلیت جابجایی، مهم ترین ویژگی کانکس‌های پرورش قارچ است؛ زیرا در صورت جابجایی و نقل مکان، این امکان را فراهم می‌نماید تا با کمترین هزینه و صرف زمان کار خود را به محل جدید منتقل نمود.

۲. ساخت سریع

کانکس‌‌ها در مقایسه با سایر انواع سازه در مدت زمان کمتری تولید و قابل استفاده خواهند بود.

۳. مقاومت و دوام بالا

کانکس‌های پرورش قارچ به گونه‌ای تولید می‌شوند که در برابر تغییرات آب و هوایی و محیطی مقاومت داشته باشند. به این ترتیب امکان پرورش قارچ در هر محیطی را برای تولید کنندگان و پرورش‌ دهندگان فراهم می‌نمایند.

۴. قابلیت ساخت سفارشی

طراحی و ساخت کانکس به طور کلی با توجه به شرایط و همچنین سلیقه مشتری صورت می‌گیرد. از این رو کانکس‌ها را در اندازه‌ها و دیزاین‌های مختلف می‌توان تهیه نمود.

۵. متریال قابل بازیافت

متریال سازنده کانکس مانند فلزات، پلاستیک و چوب معمولا قابل بازیافت بوده و آسیب چندانی به طبیعت نمی‌رسانند.

۶. قابلیت تغییر کاربری

این نوع کانکس به دلیل ویژگی‌های ساختاری و ابعاد مناسب آن، قابلیت استفاده به عنوان انباری و یا محلی برای پرورش سایر سبزیجات و گیاهان را دارند.

عوامل موثر بر قیمت کانکس پرورش قارچ

کانکس پرورش قارچ

به طور کلی عوامل مختلفی قیمت کانکس را تعیین می‌کنند که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر هستند:

۱. ابعاد کانکس؛ یکی از عوامل موثر بر قیمت کانکس، ابعاد آن است. به این ترتیب هرچه ابعاد کانکس بیشتر شود، قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت.

۲. قیمت روز متریال؛ قیمت روز متریالی مانند آهن آلات بسیار حائز اهمیت بوده و بر قیمت تمام شده کانکس تاثیر گذار خواهد بود.

۳. نوع عایق بندی؛ یکی از نکات مهم برای ساخت کانکس‌های پرورش قارچ، عایق بندی مناسب آن‌ها است. عایق بندی کانکس ممکن است با استفاده از روش تزریق فوم پلی اورتان صورت گیرد که باعث افزایش قیمت آن خواهد شد. البته اگر از روش‌های ترکیبی تزریق پشم شیشه و پلی استایرن استفاده شود، هزینه کار انجام شده کمتر خواهد بود.

۴. هزینه جابجایی؛ هزینه جابجایی بسته به اندازه کانکس و مسافت آن می‌تواند متفاوت باشد و بر قیمت نهایی کانکس تاثیر گذار باشد.

مراحل تهیه و سفارش کانکس پرورش قارچ از بنیان کانکس

۱. تماس با کارشناسان بنیان کانکس

۲. دریافت مشاوره لازم پیش از تهیه کانکس

۳. مطرح نمودن ایده

۴. دعوت از شما به کارخانه یا در صورت نیاز مراجعه کارشناسان ما به محل

۵. طراحیِ طرح اولیه کانکس

۶. در صورت تایید طرح، آغاز ساخت کانکس

۷. ارسال کانکس ساخته شده و پیاده سازی آن در محل

نکات تکمیلی برای سفارش کانکس پرورش قارچ

همانطور که در این مطلب مطالعه نمودید، استفاده از کانکس پرورش قارچ به دلیل ویژگی‌های ساختاری آن و دوام بالا در برابر تغییرات شرایط محیطی است. اگر قصد این نوع از کانکس را دارید می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان ما مشاوره لازم را دریافت نموده و سفارش خود را ثبت نمایید. امیدواریم این مطلب از بنیان کانکس مورد توجه شما قرار گرفته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع کانکس می‌توانید از صفحه محصولات ما دیدن فرمایید.

سوالات متداول

در ساخت کانکس‌های پرورش قارچ به چه نکاتی باید توجه نمود؟

۱. نحوه عایق بندی ۲. ابعاد و اندازه کانکس ۳. شرایط آب و هوایی ۴. زهکشی و اتصال کانکس به شبکه آب و فاضلاب ۵. محل احداث کانکس ۶. قفسه بندی مناسب کانکس

مهم ترین ویژگی‌های کانکس کدام‌اند؟

۱. قابلیت جابجایی و حمل و نقل ۲. قابلیت تغییر کاربری ۳. متریال قابل بازیافت ۴. مقاومت و دوام بالا در برابر تغییرات محیطی ۵. ساخت سریع ۶. مقرون به صرفه در مقایسه با ساخت سوله

مهم ترین عوامل موثر بر قیمت کانکس کدام‌اند؟

۱. ابعاد و اندازه کانکس ۲. هزینه حمل و نقل ۳. قیمت روز متریال ۴. میزان متریال به کار رفته ۵. نوع عایق بندی

امتیاز شما به این صفحه

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست