کانکس اتاق کنترل

خرید کانکس اتاق کنترل
کاربرد کانکس اتاق کنترل
ویژگی های کانکس اتاق کنترل
مزایای خرید کانکس اتاق کنترل
انواع کانکس اتاق کنترل
کانکس اتاق کنترل
خرید کانکس اتاق کنترل
خرید کانکس اتاق کنترل

کانکس اتاق کنترل یکی‌از انواع کانکس‌های تولید شده در شرکت بنیان کانکس است که به‌عنوان مکانی برای حضور اپراتور و کنترل دستگاه‌ها از داخل سازه استفاده می‌شود، این سازه بیشتر در پروژه‌های عمرانی و ساختمانی کاربرد دارد و ممکن است در شهربازی‌ها نیز به‌عنوان کنترل‌کننده دستگاه‌های بازی نیز استفاده شود؛ حال اگر نیاز به آشنایی و خرید کانکس اتاق کنترل دارید کافی است تا انتهای این مطلب همراه بنیان کانکس باشید تا در کنارهم به بررسی انواع کانکس اتاق کنترل، کاربرد، مزایا، مشخصات و هزینه ساخت آن بپردازیم.

کانکس اتاق کنترل چیست؟

کانکس اتاق کنترل

کانکس اتاق کنترل درواقع نوعی سازه پیش‌ساخته است که سوئیچ‌ها و کلیدهای کنترل یک یا چند دستگاه در داخل آن قرار گرفته و شخص اپراتور از طریق این تابلو و دکمه‌های مربوطه به کنترل دستگاه‌ها می‌پردازد و فعالیت ماشین آلات را زیر نظر می‌گیرد؛ دراین سازه پیش‌ساخته نیز تجهیزاتی چون میز، ابزارهای کنترل، تلویزیون و غیره وجود دارد که اصلی‌ترین راه ارتباطی بین اپراتور و دستگاه ازطریق نوار ویدئویی و دوربین‌های مداربسته انجام می‌شود.

کاربرد کانکس اتاق کنترل

کاربرد کانکس اتاق کنترل

کاربرد اصلی کانکس اتاق کنترل بیشتر در پروژه‌های ساختمانی، عمرانی و برای کنترل دستگاه‌های بچینگ است که البته از این سازه در شهربازی‌ها به‌عنوان کنترل‌کننده دستگاه‌های بازی نیز استفاده می‌شود؛ کانکس اتاق کنترل به‌منظور افزایش ایمنی فضای کار اپراتورها طراحی شده تا شخص بدون نزدیک‌شدن به دستگاه‌های پرخطر بتواند کنترل، نظارت، پاسخ‌گویی و تصمیم‌گیری مربوط به این دستگاه‌ها را در دست بگیرد.

ویژگی‌های کانکس اتاق کنترل

ویژگی های کانکس اتاق کنترل

در هنگام خرید کانکس اتاق کنترل باید نکاتی را درنظر داشته باشید تا بتوانید بهترین نتیجه را پس‌از طراحی و ساخت این سازه دریافت کنید که در ادامه به شرح برخی‌از این نکات می‌پردازیم.

  1. وجود فضایی با زاویه دید مناسب جهت کنترل عملکرد دستگاه
  2. توجه به نکات ایمنی مربوط به سیم‌کشی و سیستم برقی داخل سازه
  3. استفاده از پنجره‌های دوجداره جهت جلوگیری از ورود صدای دستگاه‌ها به داخل سازه
  4. استفاده از شیشه نشکن و ایمن برای پنجره‌ها جهت افزایش امنیت اپراتور
  5. استفاده از تابلو و سوئیچ‌های استاندارد و متناسب با توان دستگاه‌ها
  6. استفاده از بدنه فولادی قوی برای ساخت کانکس اتاق کنترل

مزایای خرید کانکس اتاق کنترل

مزایای خرید کانکس اتاق کنترل

  • یکی از مزایای کانکس اتاق کنترل احداث و نصب سریع آن است چراکه این سازه نسبت به اتاق‌های ساختمانی از دردسر کمتری برخوردار است و روند ساخت و راه‌اندازی آن بسیار ساده‌تر است.
  • یکی‌دیگر از مزایای کانکس اتاق کنترل عمر مفید سازه، مقاومت بالا در برابر حوادثی چون سقوط مصالح، عایق مناسب گرما و سرما و همچنین محلی امن برای شخص اپراتور است.
  • از دیگر مزایای کانکس اتاق کنترل می‌توان به مجهز بودن و بهترین مکان برای کنترل و نظارت دستگاه‌های صنعتی از راه دور اشاره کرد.

انواع کانکس اتاق کنترل

همان‌طورکه پیش‌تر به‌آن اشاره کردیم؛ کانکس اتاق کنترل به‌عنوان محلی برای کنترل دستگاه‌های صنعتی از راه دور استفاده می‌شود که به‌دلیل متنوع بودن این دستگاه‌ها، تجهیزات و مشخصات کانکس اتاق کنترل نیز براساس نوع دستگاه کنترل شونده متفاوت خواهد بود که دراین بخش قصد داریم انواع کانکس اتاق کنترل را به شما عزیزان معرفی کنیم.

کانکس اتاق کنترل کامپوزیتی

انواع کانکس اتاق کنترل

کانکس اتاق کنترل از نوع کامپوزیتی بیشتر در مکان‌های لوکس و عمومی چون شهربازی یا پارکینگ‌های طبقاتی کاربرد دارد به‌طوری‌که اپراتور در داخل سازه نشسته و ازطریق پنجره‌ها دستگاه بازی یا عبور مرور خودروها را کنترل می‌کند.

محل قرارگیری این سازه باید به‌گونه‌ای باشد تا مزاحمی برای رفت و آمد وسایل نقلیه و عابرین ایجاد نکند و از برخورد ماشین آلات سنگین نیز در امان باشد و دلیل استفاده ازاین سازه در شهربازی نیز محدود شدن کنترل دستگاه‌ها توسط افراد متخصص است تا افراد عمومی نتوانند به کلیدهای کنترل دسترسی داشته باشند.

کانکس اتاق کنترل ساندویچ پانل

کانکس اتاق کنترل

کانکس اتاق کنترل از نوع ساندویچ پانل بیشتر در مکان‌هایی با شرایط اقلیمی متغیر و به‌عنوان یک سازه کارگاهی استفاده می‌شود چراکه دراین سازه شخص اپراتور از تغییرات جوی، رطوبت و غیره در امان خواهد ماند؛ متریال ساندویچ پانل از عایق پلی یورتان تزریقی یکی‌از بهترین مصالح برای ساختن کانکس اتاق کنترل در مناطق بسیار گرم یا سرد است.

نکته بسیار مهم در خرید کانکس اتاق کنترل ساندویچ پانل آن است که دراین سازه می‌بایست از در و پنجره‌های دوجداره استفاده کنید تا تمام بدنه سازه عایق حرارتی و رطوبتی شود تا محلی عالی برای نگهداری دکمه‌های کنترل دستگاه و شخص اپراتور باشد.

کانکس اتاق کنترل دستگاه بچینگ

خرید کانکس اتاق کنترل

یکی‌از عمده‌ترین دستگاه‌های راه‌سازی که نیاز به کانکس اتاق کنترل دارد، دستگاه‌های بچینگ و نوار نقاله‌ها است که معمولاً اتاق کنترل این دستگاه‌ها بسیار ساده و در ابعاد کوچک‌تر ساخته می‌شود چراکه مدار و دکمه‌های آن‌ها پیچیده نبوده و تعداد اپراتورها نیز کم است؛ جنس بدنه این سازه باید فولادی و بسیار مستحکم باشد تا درصورت سقوط اجسام سنگین کمترین خسارت به تجهیزات و اشخاص وارد شود.

قیمت کانکس اتاق کنترل

فاکتورهای متفاوتی وجود دارد که ممکن است در هزینه ساخت کانکس اتاق کنترل تاثیرگذار باشد که دراین بخش به بررسی مهم‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت.

  1. ابعاد سازه

از آن‌جایی که هر دستگاهی از تابلوی فرمان و سوئیچ‌های مشخصی برخوردار است، ابعاد کانکس اتاق کنترل باید مطابق با اندازه این تجهیزات ساخته شود تا فضای کافی برای شخص اپراتور نیز وجود داشته باشد ازاین‌رو هزینه ساخت این سازه با ابعاد نهایی آن رابطه مستقیم خواهد داشت.

  1. اسکلت و شاسی

همان‌طورکه در بخش قبلی به معرفی انواع کانکس اتاق کنترل پرداختیم مشخص شد که هرکدام ازاین سازه‌ها باتوجه به مکان قرارگیری از اسکلت و جنس بدنه متفاوتی برخوردار هستند؛ ازاین‌رو هزینه ساخت این سازه با جنس کامپوزیت، ساندویچ پانل یا فولادی کاملا متفاوت از یک‌دیگر خواهد بود.

  1. تجهیزات

رکن اصلی طراحی داخلی کانکس اتاق کنترل، تجهیزات آن است چراکه این سازه باتوجه به کاربردی که دارد از تجهیزات متفاوتی برخوردار خواهد بود، برای مثال کانکس اتاق کنترلی که در شهربازی یا پارکینگ استفاده می‌شود از تجهیزات کمتری نسبت به‌دیگر انواع آن برخوردار است.

  1. متریال و ظاهر سازه

متریال و عایق بندی آخرین فاکتوری است که برروی هزینه نهایی ساخت کانکس اتاق کنترل تاثیر مستقیم خواهد داشت چراکه اگر ازاین سازه در مناطقی با شرایط جوی متغیر استفاده شود باید عایق‌بندی مناسبی داشته باشد اما اگر از آن در مکان‌های عمومی با آب و هوای معتدل استفاده شود نیازی به عایق‌بندی ندارد و تنها ظاهر بیرونی و لوکس آن اهمیت دارد.

خرید کانکس اتاق کنترل

کانکس اتاق کنترل همانند بسیاری از سازه‌های پیش ساخته دیگر با انواع جنس بدنه، متریال، تجهیزات، ابعاد و ویژگی‌های متفاوت دیگر قابل اجرا است که این فاکتورها براساس نیاز و نظر مشتری و همچنین کاربرد این سازه مشخص خواهد شد که البته اصلی‌ترین کاربرد آن جهت کنترل و نظارت از راه دور دستگاه‌های صنعتی است.

اگر قصد خرید و ساخت انواع کانکس اتاق کنترل را دارید، شرکت بنیان کانکس به‌عنوان یکی‌از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان انواع کانکس‌های کاربردی، ساخت این سازه پیش‌ساخته را مطابق سلیقه و نیاز شما عزیزان برعهده خواهد گرفت و دراین صورت کافی است با کارشناسان ما تماس گرفته و نسب به نحوه طراحی و ساخت و هزینه نهایی آن مشاوره دریافت کنید.

سوالات متداول

کانکس اتاق کنترل چیست؟

کانکس اتاق کنترل درواقع نوعی سازه پیش‌ساخته است که درآن شخص اپراتور به‌وسیله تجهیزات و دکمه‌های مربوطه به کنترل و نظارت دستگاه‌های صنعتی از راه دور می‌پردازد.

کانکس اتاق کنترل چه ویژگی‌هایی دارد؟

کانکس اتاق کنترل مکانی بادوام و امن برای شخص اپراتور است که باتوجه به جنس و عایق‌بندی این سازه می‌تواند از افراد در برابر حوادث، تغییرات آب و هوایی و رطوبت محافظت کند.

هزینه ساخت کانکس اتاق کنترل چقدر است؟

هزینه ساخت کانکس اتاق کنترل براساس ابعاد، جنس بدنه، متریال به‌کار رفته و تجهیزات مصرفی دراین سازه متغیر خواهد بود.

امتیاز شما به این صفحه

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست