کانکس ساندویچ پانل دکوراتیو

عوامل موثر بر قیمت کانکس ساندویچ پانل دکوراتیو
کانکس ساندویچ پانل دکوراتیو
ساختار کانکس ساندویچ پانل دکوراتیو
کانکس ساندویچ پانل دکوراتیو
عوامل موثر بر قیمت کانکس ساندویچ پانل دکوراتیو

سازه‌های پیش ساخته به دلیل ویژگی‌های خاص و امکاناتی که در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند در موارد مختلفی استفاده می‌شوند. کانکس‌ها برای استفاده در کاربردهای متفاوت از جمله کانکس اقامتی، کانکس سایدینگ، کانکس جنگلی و …  کاربرد دارند. یکی از انواع کانکس پرطرفدار در بین خریداران و مشتریان کانکس، کانکس ساندویچ پانل دکوراتیو است. اگر قبلا نام این کانکس را نشنیده باشید ممکن است در ذهنتان سوالاتی در مورد آن ایجاد شود:

  • این کانکس‌ها چگونه ساخته می‌شوند؟
  • ویژگی‌های فنی آن کدام‌اند؟
  • در چه مواردی بیشتر استفاده می‌شوند؟
  • انواع آن کدام‌اند؟
  • استفاده از آن چه مزایایی می‌تواند داشته باشد؟

اگر هر یک یا همه سوالات بالا در مورد سازه پیش‌ساخته دکوراتیو ساندویچ پانل در ذهن شما ایجاد شده است، توصیه می‌کنیم این مطلب از بنیان کانکس را تا انتها مطالعه کنید تا پاسخ خود را به شکل جامع و کامل دریافت نمایید.

کانکس ساندویچ پانل دکوراتیو چیست؟

کانکس ساندویچ پانل دکوراتیو

همانطور که از واژه «دکوراتیو» پیداست، ساندویچ پانل به کار رفته در ساختار این نوع سازه برای افزایش زیبایی و جلوه بصری کانکس مورد استفاده قرار می‌گیرد. کانکس‌های ساندویچ پانل دکوراتیو در واقع سازه‌‌هایی هستند که ساندویچ پانل دکوراتیو در بخش‌های مختلف آن و به منظور بهبود ظاهر و همچنین ایجاد عایق و پوشش مناسب در برابر عوامل محیطی به کار رفته است.

انواع روش‌های ساخت کانکس ساندویچ پانل دکوراتیو کدام‌اند؟

به طور کلی سازه پانلی دکوراتیو بر حسب نوع روش ساخت و اجرا به دو دسته تقسیم می‌شوند:

کانکس پیش ساخته

در این حالت کانکس‌ها مطابق با سفارش مشتری در محل کارگاه ساخته شده و پس از تکمیل کار به محل مورد نظر انتقال می‌یابند. این شیوه تولید بیشتر متداول بوده؛ زیرا نیازی به کار اضافه‌ای در محل پیاده‌سازی نخواهید داشت و پس از پیاده‌سازی می‌توانید از آن بهره‌برداری کنید.

ساخت در محل

در حالت ساخت در محل، مهندسان، تکنیسین‌ها و سایر عوامل تولید کانکس به همراه تجهیزات به محل مورد نظر رفته و کانکس دکوراتیو را مطابق با سلیقه خریدار در محلی که برای آن تعیین شده می‌سازند. این کار به خصوص برای اماکن صعب‌العبور که حمل کانکس به آن‌ها سخت و یا غیر ممکن است بیشتر توصیه می‌شود.

آشنایی با ساختار فنی کانکس ساندویچ پانل دکوراتیو

ساختار کانکس ساندویچ پانل دکوراتیو

در مطالب گذشته وبلاگ بنیان کانکس، با ساختار فنی کانکس ساندویچ پانل آشنا شدیم. همانطور که خواندیم در ساختار این نوع کانکس از تیرآهن ۱۴ یا ۱۶ استفاده می‌شود. سقف و جداره‌های کانکس از ساندویچ پانل و اسکلت آن از پروفیل‌هایی به ضخامت دو میلی‌متر تولید می‌شود.

کف کانکس از نئوپان و یا سرامیک ساخته می‌شود. ساخت کف باید به گونه‌ای باشد تا به راحتی بتوان آن را تمیز نمود. در و پنجره کانکس نیز معمولا از نوع UPVC تهیه می‌شود تا دمای هوای درون کانکس را در حالت متعادل نگه دارند.

سیستم برق کشی روکار با استفاده از کابل برق و تلفن صورت می‌گیرد. علاوه بر این موارد سقف کانکس نیز دارای قلاب‌هایی خواهد بود تا جابجایی کانکس را امکان پذیر نمایند.

عایق‌بندی جداره‌های کانکس به روش‌های مختلف صورت می‌گیرد، اما استفاده از فوم پلی یورتان و تزریق آن در جداره‌های کانکس بسیار رایج‌تر است.

مزایای سفارش کانکس ساندویچ پانل دکوراتیو

کانکس ساندویچ پانل دکوراتیو

 ۱. کف ضد رطوبت و ضد آب؛ به طور کلی کف کانکس از سرامیک و یا نئوپان و به شکلی ساخته می‌شود تا فرآیند تمیزکاری آن بدون کمترین دردسری صورت پذیرد.

۲. مقاوم در برابر تغییرات محیطی؛ بافت مستحکم کانکس و همچنین جداره عایق آن سبب می‌شود تا تغییرات فصلی تاثیر ناچیزی بر آن بگذارد.

۳. هزینه مقرون به صرفه نسبت به ساختمان‌های بتنی

۴. قابلیت جابجایی؛ شاید مهم ترین ویژگی یک سازه پیش ساخته، قابلیت جابجایی آن باشد. این مورد سبب می‌شود تا در صورت نیاز بتوانید کانکس خود را به محل جدید انتقال داده و از آن استفاده نمایید.

۵. قابلیت تغییر کاربری؛ به دلیل ساختار کانکس‌ ساندویچ پانل دکوراتیو، می‌توان در صورت نیاز نوع استفاده از آن را تغییر داد؛ برای مثال می‌توان کانکس ساندویچ پانلی که به عنوان کانکس اداره‌ای استفاده شده را به عنوان کانکس اتاق انتظار نیز استفاده نمود و کاربری آن را تغییر داد.

عوامل موثر بر قیمت کانکس ساندویچ پانل دکوراتیو

عوامل موثر بر قیمت کانکس ساندویچ پانل دکوراتیو

بر قیمت یک محصول مانند کانکس که فرآیند ساخت و بهره‌برداری زمان‌بری داشته و از متریال مختلفی برای ساخت آن استفاده می‌شود، عوامل مختلفی موثر هستند. مواردی که بر هزینه ساخت کانکس ساندویچ پانل دکوراتیو تاثیر دارند عبارتند از:

هزینه جابجایی؛ یکی از موارد موثر بر قیمت نهایی پرداختی و هزینه‌های مربوط به کانکس، هزینه جابجایی آن است. بسته به نوع کانکس، مسافت، اندازه آن، اندازه کانکس متفاوت خواهد بود.

قیمت روز متریال؛ همانطور که می‌دانید قیمت بسیاری از متریال، تحت تاثیر قیمت ارز و هزینه واردات ممکن است به شکل روزانه تغییر کند. همچنین متریالی مانند تیرآهن، فلزات و برخی اقلام دیگر قیمتشان مطابق با تغییرات بازار جهانی افزایش یا کاهش می‌یابد. از این رو، قیمت متریال نیز می‌تواند بر هزینه نهایی ساخت کانکس موثر باشد.

ابعاد و اندازه کانکس؛ هر چه ابعاد یک کانکس افزایش یابد، میزان کار انجام شده بر روی آن، متریال لازم برای ساخت و همچنین جابجایی آن دشوارتر خواهد بود. به این ترتیب با افزایش ابعاد، هزینه تولید کانکس نیز افزایش خواهد یافت.

تعداد بخش‌های کانکس؛ کانکس‌ ساندویچ پانل دکوراتیو ممکن است از یک یا چند بخش تشکیل شده باشند. از آن جایی که بخش‌هایی مانند سرویس بهداشتی و یا آشپزخانه نیاز به جزئیات بیشتری داشته، در صورت اجرا در بافت کانکس، قیمت آن را متفاوت خواهند نمود.

نوع کانکس؛ همانطور که گفتیم نوع کانکس ممکن است به صورت ساخت در محل یا پیش ساخته باشد. هزینه مربوط به جابجایی متریال و کانکس در هر دو مورد تاثیر دارد؛ اما از آنجایی که برای پیاده‌سازی در محل باید نیروی کار نیز به آنجا اعزام شود، ممکن است در هزینه تمام شده کانکس تاثیر بگذارد.

نحوه سفارش کانکس ساندویچ پانل دکوراتیو از شرکت بنیان کانکس

۱. ابتدا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

۲. نمونه‌های کانکس بنیان کانکس را مشاهده کنید.

۳.در صورت نیاز از شما دعوت می‌شود به کارگاه بیایید.

۴. طرح مورد نظرتان پس از تایید، توسط کارشناسان ما طراحی می‌شود.

۵. طراحی اولیه برای شما ارسال می‌شود.

۶. در صورت تایید نهایی، ساخت کانکس آغاز می‌شود.

۷. پس از پایان کارِ ساخت، سفارش کانکس ساندویچ پانل دکوراتیو شما برایتان ارسال می‌شود.

سخن نهایی درباره کانکس ساندویچ پانل دکوراتیو

در این مطلب با کانکس ساندویچ پانل دکوراتیو، ساختار، مزایای استفاده و دیگر مواردی مرتبط با آن آشنا شدیم. کانکس‌ها امروزه در موارد زیادی کاربرد یافته‌اند و به این دلیل به انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شوند. با مراجعه به بخش محصولات می‌توانید انواع سازه‌های تولیدی ما را مشاهده کنید. همچنین در صورتی که نیاز به مشورت با یک فرد مجرب دارید، می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول کانکس ساندویچ پانل دکوراتیو

۱. آیا کانکس‌های ساخت شده در بنیان کانکس برق کشی دارند؟

بله؛ برق کشی کانکس‌ها به شکل روکار صورت گرفته تا فرآیند بهره برداری کانکس را سرعت ببخشد.

۲. مزایای کانکس ساندویچ پانل دکوراتیو چیست؟

قیمت مقرون به صرفه نسبت به ساختمان بتنی، عایق رطوبت و دما، عایق صدا، کف ضد آب

۳. عوامل موثر بر قیمت کانکس دکوراتیو کدام‌اند؟

نوع عایق استفاده شده در جداره، ابعاد، هزینه جابجایی، قابلیت تغییر کاربری

۴. کانکس ساندویچ پانل دکوراتیو در چه مواردی می‌تواند استفاده شود؟

کانکس دفتری و اداره‌ای، کانکس ویلایی، کانکس اتاق انتظار، کانکس جنگلی

امتیاز شما به این صفحه

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست