کانکس کلبه ای

کانکس کلبه ای
کانکس کلبه ای
کانکس کلبه ای
کانکس کلبه ای
کانکس کلبه ای
کانکس کلبه ای

همه ما انسان‌ها برای به‌دست‌آوردن انرژی و آرامش گرفتن نیاز به مکانی داریم که حس خوب را به ما منتقل کند. داشتن یک کلبه چوبی وسط جنگل یکی از آرزوهای افرادی است که در شهر زندگی می‌کنند، مدام مشغول به کار هستند و جایی برای بازیابی خود و رفرش کردن ندارند. اگر یک باغ کوچک دارید فکر خوبی است که برای آن یک کلبه چوبی بخرید و آخر هفته‌های خود را در آن بگذرانید. کانکس کلبه ای ظاهری زیبا دارد و مانند یک‌خانه پیش‌ساخته است. این سازه امکانات زیادی را در اختیار شما می‌گذارد و مزیت‌های زیادی دارد، اگر می‌خواهید راجع به این ویلای چوبی بیشتر بدانید در ادامه با بنیان کانکس همراه باشید.

راجع به کانکس کلبه ای بیشتر بدانید

کانکس کلبه ای

همان‌طور که از نامش پیداست نمای خارجی و داخلی این سازه از چوب‌های فرآوری شده ساخته شده است. این کانکس از مدرن‌ترین کانکس‌ها به شمار می‌رود و از آن می‌توانید در مناطق توریستی و جنگلی، باغ و باغچه، ویلای شخصی و اسکان مسافران استفاده کنید. کانکس کلبه ای یک نمونه ساده و اقتصادی از کانکس ویلایی است که مانند یک ویلای کوچک است. درصورتی‌که به دنبال یک کلبه کوچک برای باغ شخصی هستید این سازه ۲۱ متری بهترین گزینه است. در این فضای بسیار کوچک تمامی امکانات رفاهی در نظر گرفته شده است. سینک ظرف‌شویی، آبچکان و سرویس بهداشتی از جمله امکانات ویلای چوبی است. این سازه نمای کلبه‌ای شکل دارد و حس بودن در کلبه‌های جنگلی چوبی را منتقل می‌کند. سقف بلندی دارد و یک لوستر که روشنایی فضای داخلی کانکس را تأمین می‌کند.

چرا باید کلبه چوبی را انتخاب کنیم؟

چوبی که در این کلبه‌ها به کار برده می‌شود حس خوب و طبیعی را به شما منتقل می‌کند. چوب یکی از صمیمی‌ترین مصالحی است که رنگ و بوی آن تأثیر خوبی در ذهن شما می‌گذارد و موجب نوازش روحتان می‌شود. این معجزه را وقتی داخل ویلای چوبی نشسته‌اید و به منظره سبز و زیبای اطراف خود نگاه می‌کنید، بیشتر درک می‌کنید. مخصوصاً اگر اهل تفریح و گردش باشید و دوستدار طبیعت، اقامت در کانکس‌های چوبی یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌های شما می‌شود. شما می‌توانید این کلبه را در هر منطقه دنج و خلوتی قرار دهید. در همه فصول کانکس چوبی قابل اقامت است، چون سیستم سرمایشی و گرمایشی با کیفیتی روی آن نصب است. شما می‌توانید با خرید کانکس کلبه ای یک پناهگاه امن داشته باشید و از معجزه آرامش آن لذت ببرید.

  • چوب به‌کاررفته در کانکس ویلایی چوبی باعث می‌شود، سازه‌ای عایق داشته باشید که در برابر سرما و گرما مقاوم است.
  • ستون و مصالح فلزی که در این سازه به‌کاررفته است سبب می‌شود استحکام خاصی در برابر زلزله داشته باشد.
  • طراحی این سازه به‌گونه‌ای است که در برابر آتش و گرما هم مقاوم است.
  • تمامی امکانات موردنیاز یک زندگی مانند آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام، سیم‌کشی برق، لوله‌کشی آب، سیستم گرمایشی و سرمایشی را دارا است.
  • این کانکس را می‌توانید در مناطق کوهستانی سردسیر و در مناطق جنگلی هم مستقر کنید.

انواع چوب به‌کاررفته در کانکس کلبه ای

استفاده از چوب در نمای خارجی سازه علاوه بر اینکه نما را شیک و خاص می‌کند، سبب می‌شود تا کلبه عایق شود. این سازه در برابر سرما و گرما و همچنین عوامل طبیعی مقاوم است. چوب‌هایی که در ساخت کلبه پیش ‌ساخته استفاده می‌شوند، تنها مختص به همین سازه‌های پیش‌ساخته هستند.

چوب ترمو کانکس: این چوب مقاومت بالایی دارد و در سرما و گرما آسیبی نمی‌بیند. در شرایط آب‌وهوایی بد، تابش مستقیم نور و برف به‌عنوان عایقی مناسب برای سازه عمل می‌کند. به‌طورکلی در ساخت کانکس‌های چوبی معمولاً از چوب ترمو استفاده می‌شود.

چوب اشباع شده: نوع دیگر چوبی که در ساخت کانکس کلبه ای از آن استفاده می‌شود چوب اشباع شده است. چوب داخل سیلندرهای خیلی بزرگ هدایت می‌شود و مواد محافظتی که به شکل مایعات سمی هستند روی این چوب قرار داده می‌شوند. این مواد بر اثر فشار زیاد به چوب نفوذ می‌کنند. روش ساخت این چوب باعث می‌شود تا در برابر آسیب‌ها خیلی مقاوم باشد. از ویژگی‌های عمومی این چوب می‌توان به مقاومت در برابر قارچ‌ها، حشرات مخرب چوب به‌ویژه موریانه اشاره کرد. درصورتی‌که قصد دارید کانکس ویلایی چوبی خود را در مناطقی که رطوبت زیادی دارند مستقر کنید پیشنهاد می‌کنیم از این نوع چوب استفاده کنید.

چوب لمبه: چوب لمبه ارزان‌ترین چوبی است که شما می‌توانید برای ساخت ویلای چوبی خود انتخاب کنید. این چوب از درخت لمبه ساخته می‌شود و ظاهر آن شبیه به تنه درخت است. لمبه مقاومت بالایی در برابر رطوبت و حشرات دارد به همین دلیل برای کانکس کلبه‌ای مناسب است.

مشخصات کانکس چوبی

کانکس کلبه ای

ساخت کلبه پیش ‌ساخته در دو حالت انجام می‌شود. در نمونه اول تمامی قسمت‌های کانکس دیوارپوش‌ها، درب و پنجره و نمای خارجی از چوب ساخته می‌شود در نمونه دوم سازه از ترکیب چوب و فلز ساخته می‌شود. ممکن است شما بخواهید نمای داخلی سازه را از فلز ساخته شود و یا درب ورودی برای داشتن امنیت بیشتر از فلز ساخته شود. تمامی این موارد بر اساس نیاز شما ساخته می‌شود.

اگر می‌خواهید فضای داخلی کانکس کلبه‌ای مانند یک کلبه چوبی به نظر برسد در طراحی داخلی باید از چوب استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه مقاومت سازه بالاتر باشد از پی‌وی‌سی pvc استفاده کنید. در ساخت کانکس چوبی از ساندویچ پانل دیواری و پانل سقفی نیز می‌توانید استفاده کنید. مثلاً اگر در سقف سازه از ساندویچ پانل سقفی استفاده کنیم، طول عمر سازه خیلی بیشتر می‌شود. لازم به ذکر است تمامی این موارد پیشنهادی هستند و تمامی متریال و مصالح به‌کاررفته در کانکس کلبه‌ای با نظر شما انجام می‌شود.

خرید کانکس کلبه ای

این سازه در مجموعه ما ساخته می‌شود و به محل استقرار شما فرستاده می‌شود. جابه‌جایی آن به‌وسیله جرثقیل بارگیری و یک تریلی کفه دار انجام می‌شود. تمامی مراحل خرید به‌صورت حضوری و یا غیرحضوری قابل انجام است و شما می‌توانید با مراجعه حضوری به مجموعه، سازه را از نزدیک ببینید و تصمیم مطمئن‌تری بگیرید. درصورتی‌که می‌خواهید کانکس کلبه‌ای به صورتی سفارشی ساخته شود، تمامی امکانات موردنیاز و مصالح موردنظر خود را بنویسید و به طراحان ما بدهید. یک نقشه سه‌بعدی از سازه برای شما فرستاده می‌شود، پس از اعلام موافقت از سوی شما همان نقشه اجرا می‌شود.

قیمت کانکس کلبه‌ای

کانکس کلبه ای

در ساخت یک سازه خیلی عوامل وجود دارد که تعیین‌کننده قیمت کانکس کلبه‌ای است. بسته به نوع محل استقرار سازه، متریال و مصالح به‌کاررفته در سازه می‌تواند قیمت آن متفاوت باشد. فرض کنید شما می‌خواهید از ترکیب چوب و فلز در سازه خود استفاده کنید و چوب به‌کاررفته در کانکس کلبه ای از جنس ترمود باشد. فرد دیگری سفارش یک کلبه کوچک داده باشد که تمامی قسمت‌های آن از ارزان‌ترین چوب و مصالح ساخته شده باشد و متراژ کمی هم داشته باشد. قیمت این دو کانکس با هم خیلی متفاوت هستند. برای اطلاع از قیمت کانکس کلبه ای بهتر است با کارشناسان ما در واحد مالی تماس بگیرید و یا به مجموعه بنیان کانکس مراجعه نمایید. مجموعه بنیان کانکس به صورت تخصصی به طراحی و تولید انواع کانکس مانند کانکس ویلایی، کانکس کلبه ای، کانکس گل فروشی و … مشغول است.

سؤالات پرتکرار راجع به کانکس کلبه ای

تمام آن چیزی که شما برای خرید کانکس کلبه‌ای نیاز دارید را به شما گفته‌ایم. در صورتی وجود هرگونه ابهام و یا سال با کارشناسان ما تماس بگیرید. در ادامه به برخی از سؤالات پرتکرار شما جواب داده‌ایم.

  1. کانکس کلبه ای بهتر است یا ساخت ویلا در باغ؟

پاسخ به این سال کاملاً به طرز استفاده و همچنین مدت‌زمان استفاده شما بستگی دارد. درصورتی‌که می‌خواهید ماهی یکبار به باغ خود بروید و چند روزی را استراحت کنید. به دنبال جایی هستید که امنیت بالایی داشته باشد، تمامی امکانات یک زندگی را داشته باشد، حس آرامش را در شما ایجاد کند، ارزان باشد و سریع ساخته شود پیشنهاد ما به شما کانکس کلبه ای است. بنای ساختمانی برای افرادی مناسب است که می‌خواهند استفاده همیشگی داشته باشند و در آن زندگی کنند.

  1. کانکس کلبه‌ای امنیت دارد؟

اگر می‌خواهید کانکس کلبه ای حفاظ‌دار باشد باید تدابیر امنیتی را به کار گیرید. با عایق‌بندی می‌توانید از جرقه‌های شروع انفجار جلوگیری کنید. سایبان‌هایی که برای کانکس طراحی می‌شود از تابش مستقیم خوشید جلوگیری می‌کند. درصورتی‌که به امنیت بیشتری نیاز دارید باید از درب‌های امنیتی و حفاظ برای پنجره‌ها استفاده کنید. درب‌های ضد سرقت می‌توانند امنیت کانکس ویلایی چوبی شما را تأمین کنند.

  1. کانکس کلبه‌ای نیاز به مجوز دارد؟

قراردادن کانکس کلبه ای در ملک شخصی نیاز به مجوز ندارد. شما نمی‌توانید هرجایی در شهر که می‌خواهید کانکس خود را مستقر کنید و نیاز به کسب مجوز از شهرداری دارید ولی در ملک شخصی مشکلی ندارد.

  1. کانکس کلبه ای قابلیت اجرا در مناطق صعب‌العبور را دارد؟

ساخت بنا با سازه‌های بنایی در همه نقاط ممکن نیست و نیازمند شرایط، مکان و دمای خاصی است. این شرایط برای کانکس چوبی کاملاً بی‌معنی است زیرا در ساخت آن از مصالحی استفاده نمی‌شود که امکان یخ‌زدگی وجود داشته باشد. این سازه‌ها در کارخانه ساخته می‌شوند و به محل مستقر ارسال می‌شوند. درصورتی‌که شرایط انتقال وجود نداشته باشد‌، سازه در اندازه‌های کوچک‌تر ساخته می‌شود و بقیه مراحل ساخت کانکس چوبی در محل استقرار سازه انجام می‌شود.

  1. جابه‌جایی کانکس کلبه ای موجب آسیب‌دیدگی می‌شود؟

ویلای چوبی را شما می‌توانید به‌راحتی از ملکی به ملک دیگر انتقال دهید. برای این جابه‌جایی شما نیاز به جرثقیل و تریلی دارید و درصورتی‌که ضربه‌های شدید به سازه وارد شود آسیب می‌بیند. جابه‌جایی مشکلی برای سازه ایجاد نمی‌کند و شما با خیالی آسوده می‌توانید مکان استقرار سازه را تغییر دهید. 

امتیاز شما به این صفحه

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۴ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست